Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Billige bildeler og senksett


acon

Anbefalte innlegg

Hei, lurt på hvor man får fatt i billige bildeler, helst på nett, eller andre butikker (bor i stavanger). Er på utkikk etter pris på clucth til Golf II. :yes:

 

Et annet spørsmål er; hvis jeg kjøper senkesett, hvilken standard må den opprettholde, kan jeg f.eks kjøpe utenlands? ;) Antar deb må godkjennes av biltilsynet, hva koster dette isåfall? Eventuelt norske butikker med senkesett til Golf II :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Senkesett er fjærer og dempere, hvis annonsen tilsier noe sånt som:

 

Senkesett 60/40 - 60/60 - 80/60 eller 80/80..

Kalles også komplett senkesett ;) (får disse også fra og med 20/20...)

 

Senkefjærer senker sjelden mer enn 40/40 da originaldemperene blir for lange og myke...

 

Vet du får noen som gjør det, men kjøp et billig fjærsett, så sekker det en gooood del (prater av erfaringer ;) , har selv gamle Jamexfjærer på min, og den er 60-senka rundt om med 40-fjærer :p )

 

De nye Jamexfjærene er dog veldig bra, og kan annbefales ;)

 

 

 

Edit: Godkjenning av senking koster 550,- :)

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Hmm..blir bilen litt stivere dersom man bare kjøper fjærene?

 

edit: KJØPER, ikke KJØPERER. omg :p

4993621[/snapback]

 

Den blir nok det ;) mindre krenging i svinger....men ubehagelig på fartsdumper og grusvei såklart. Kjører selv en 40mm senka Toyota Celica.. ligger svært godt på veien!

Endret av slakt
Lenke til kommentar
Har hørt at den magiske grensen på når du må vise bilen med senk er 40mm. Stemmer dette? Isåfall må jeg finne frem TÜV papirene mine og frese avgårde! :p

5003711[/snapback]

 

Du må vel vise bilen uansett når du har senka den. Etter at du har tatt forstillingskontroll og fått papirer på dette såklart.

 

Den "magiske grensen" tror jeg kanskje du har forveksla med når du bær bytte til kortere dempere framfor standarddemperne dine.

Lenke til kommentar
Har hørt at den magiske grensen på når du må vise bilen med senk er 40mm. Stemmer dette? Isåfall må jeg finne frem TÜV papirene mine og frese avgårde! :p

5003711[/snapback]

 

Du må vel vise bilen uansett når du har senka den. Etter at du har tatt forstillingskontroll og fått papirer på dette såklart.

 

Den "magiske grensen" tror jeg kanskje du har forveksla med når du bær bytte til kortere dempere framfor standarddemperne dine.

5005379[/snapback]

 

Hvor viktig er ded med forstillingskontroll, og hvor mye vil det komme på sånn ca? ;)

Endret av acon
Lenke til kommentar
Hvor viktig er ded med forstillingskontroll, og hvor mye vil det komme på sånn ca?  ;)

 

Grunnen til at du tar en forstillingskontroll er for å se demperne er riktig stilt inn, ellers kan du slite på en av sidene på dekket/dekkene som vil føre til etter veldig kort tid punktering! Annbefales å tas etter bytting av dempere! :thumbup:

Lenke til kommentar

Firehjulskontroll er ganske så viktig, og hvis du ikke tar det vil det på både lang og kort sikt koste deg mye mer enn de tusenlappene denne kontrollen vil komme på. Dekkene dine vil bli mye fortere slitt, og etterhvert vil det slite på hele hjulopphenget ditt hvis det skal gå skjevt hele tiden.

 

 

Som et lite "skrekk"eksempel kan jeg vise deg bildet jeg tok av de gamle vinterdekkene mine foran to uker etter at jeg senka bilen min uten å ha tatt hjulstillingskontroll:

 

ca1con596tm.jpg

Endret av walter_melon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...