Gå til innhold

"hacke" usb porten?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha ha. Nei det tror jeg ikke du burde prøve på en gang. Utstyr du kobler til en overklokket usb port vil garantert ikke virke. Hva med å ov erklokke lydkortet. Det nye Soundblaster x-fi lydkortet kjører på 400mhz uten kjøling. Men vannkjøling eller flytende nitrogen kan du kanskje få det over 600mhz. Men jeg tror ikke du merker noe forskjell i bruk uansett, hvis ikke det hele fucket seg opp da.

Lenke til kommentar

Fuzzy^ sa en gang:

NB. akkurat denne pakken med tweaket .sys filer funker med sikkerhet fint på SP2: XP PRO-engelsk og XP PRO-norsk\andre språkversjoner

.sys filene vil også funke med SP1, men mulig ikke helt optimalt.

Jeg vil Uansett anbefale å Hex edite selv, da det er greit å vite med sikkerhet at alt funker optimalt.

Om denne "copy-paste" metoden vil funke på en annen type XP, vet jeg ikke, men vil da sterkt oppforde å hex edite selv, noe som du lett finner

prosedyren på ved litt Googling.

 

Copy-Paste metoden for økning av hertz til USB-port

 

- sjekk at WIN viser skjulte systemfiler (verktøylinje i explorer: Tools\folder

options\view. Og disable "hide protected system files".)

- Gå inn i sikkerhetsmodus (f8 ved boot)

- erstatt den ønskede "usbport.sys" fila (250hz eller 500hz) med allerede eksisterende

"usbport.sys" i følgende mapper (husk, ta først backup av dem):

C:\System32\Drivers OG

c:\System32\dllcache

 

That`s it, merk den nye flyten på musa! For å teste om det funker, kan du teste din mus hertz med programmet Mouse Rate Checker.

 

NB!

Det er ytterst sjeldent, men mulig at noen usb tilkoblede komponenter vil slutte å fungere, men da er det ikke verre enn å gå tilbake til standard HZ.

 

Skjærer noe seg, og USB-portene sltter å fungere, skulle alt funke igjen om du installerer hovedkort driverne på nytt.

 

Noe som også er verdt å merke seg, er at du vil få noe høyere cpu load når du beveger musa av denne tweaken. Ikke noe folk flest trenger å tenke på,

men ha det i tankene hvis økning av hz på f.eks P3 800 mhz eller dårligere.

 

 

 

 

Last ned 500hz:

http://home.no.net/fuzzy2/hl2/usbport.sys

 

Last ned 250hz:

http://home.no.net/fuzzy2/hl2/ny/usbport.sys

 

Annbefaler å bruke 500hz

Lenke til kommentar
Ha ha. Nei det tror jeg ikke du burde prøve på en gang. Utstyr du kobler til en overklokket usb port vil garantert ikke virke. Hva med å ov erklokke lydkortet. Det nye Soundblaster x-fi lydkortet kjører på 400mhz uten kjøling. Men vannkjøling eller flytende nitrogen kan du kanskje få det over 600mhz. Men jeg tror ikke du merker noe forskjell i bruk uansett, hvis ikke det hele fucket seg opp da.

5003487[/snapback]

 

Joda det funker helt fint det. Kjører selv musa på 500Hz.

Det finnes flere måter å gjøre det på.

Last ned dette

Så start i Safe mode kjør programmet til du får ønsket frekvens. Reboot ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...