Gå til innhold

Annbefalning av Beyerdynamic DT 770-80 PRO


Anbefalte innlegg

Jeg følte jeg bare måtte skrive litt om disse hodetelefonene etter at jeg fikk de i posten.

Hentet de tidligere idag og testet de nå sammen med Soundblaster Audigy 2 ZS.

 

Har ikke testet ordentlig med spill enda, men musikk er en fryd!

Disse er verdt absolutt hver eneste krone de koster. Og enda bedre, kjøpte de på kampanje hos hpx.no

 

Førsteintrykk:

Detaljer, bass og dynamikk.

Helt utrolig!

 

For noen år siden var jeg en liten hifi fanatiker og hadde noen Canton Karat høyttalere koplet opp mot en Rotel forforsterker som igjen var koplet opp mot en Rotel effektforsterker.

Nå er det noen år siden jeg hørte det anlegge spille sist, men idag, når jeg koplet opp DT 770 og slo på en sang jeg har godt kjennskap til må jeg bare innrømme at det er første gang etter jeg hørte sangen på det annlegget jeg faktisk fikk frysninger.

 

DT770 har en enorm dynamikk og detaljrikdom. Men det krever også at kilden er god. Er det en dårlig sang (lav bitrate etc) så høres det også, men det sier seg selv.

Bassen i disse hodetelefonene er for min del litt for aggresiv. Det er god bass, den slår og det er ikke pløsebass. Men jeg synsfaktisk det kan bli litt mye til tider.

Men det er rett og slett pirk

 

DT770 er en "rundt-øre" sak, noe som kan bli slitsomt i lengden.

Men det var akkurat det jeg så etter, og jeg føler det akkurat slik jeg håpet på. Jeg flyr inn i en egen verden, alt jeg hører er musikken, ikke noe rundt. Det er helt utrolig.

Det skal også sies at putene er i velur, noe som gjør de slitesterke og meget behaglig å ha på.

Selve konstruksjonen virker solid og imponerende. Designet er kanskje ikke det beste though.

 

Dette er det desidert beste kjøpet jeg har gjort på lang tid.

De varmeste annbefalninger fra min side.

rod_terning6.jpg

 

Hvis det er ønskelig om min mening om hodetelefonene etter en test i spill og ved filmbruk så kan jeg også nevne litt om det seinere.

 

Uansett, jeg er ingen ekspert. Jeg måtte bare skrive litt om de etter ekstasen de gav meg etter musikkopplevelsen de gav meg. Og dette er også inntrykkene jeg har etter å ha testet med musikk i en time.

dt770.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig å høre at du likte DT770'en. Jeg har en selv som jeg bruker mye. En av favoritthodetelefonene mine. Genial til spilling.

Merk at den blir bedre etter 50-100 timer, da har elementene løsnet skikkelig og lyden blir generelt strammet opp.

 

DT770 liker også godt med strøm, så prøv den med forskjellige kilder/forsterkere og hør om bassen strammes opp litt.

 

Du sier at designet kanskje ikke er det beste, og det sikkert mulig, men personlig liker jeg det enkle og litt retro designet godt. Skikkelig klassiker. Det hjelper også at det omtrent ikke er mulig å ødelegge den.

 

Good stuff. :-)

Lenke til kommentar

Har enda ikke testa til spilling, har sitti og hørt musikk i hele dag.

Helt utrolig hvor detaljert gjengir musikken.

Og sant som du sier, den blir jo bare bedre ettersom man bruker den og blir spilt inn.

Hittil har jeg kun koplet den på remote saken som følger med inspire 7700 fra creative. Tenkte jeg skulle teste å kople den rett i lydkortet, men har ikke fått rotet meg til det enda.

 

Hvilke kilder bruker du JensL?

Lenke til kommentar

Du burde prøve andre kilder også. Du har ikke en vanlig forsterker eller CD-spiller med hodetelefonutgang?

Den funker greit direkte fra lydkortet også, men det blir merkbart bedre lyd med litt forsterkning.

 

Jeg bruker en egen rørforsterker til mine hodetelefoner. En Mapletree Ear++ som jeg satte sammen selv. Beyerdynamic og rør passer forresten veldig godt sammen. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...