Gå til innhold

Hva med dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny PC, og trenger meninger/forslag til oppsettet mitt.

 

Jeg bruker PC til film, surfing, litt spilling (mest CM).

Jeg er ute etter minst mulig bråk da PC vil stå i stuen!

 

Har kommet fram til dette med hjelp fra hardware anbefalinger:

 

Skjerm: Hyundai Monitor 17" TFT TCO03 8mS 700:1 Analog Silver

Kabinett: AOpen H600B m/psu

Skjermkort: XFX GeForce 6600 256 MB Passive Cooling eller ASUS RadeonX550 128MB

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.8 250 GB S-ATA

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+

Kjøler: Zalman CNPS7000B-Cu

DVD Brenner: NEC ND3540A

Minne: TwinMOS Dual-Channel Kit DDR400 1024 MB (2x512)

Hovedkort: EPoX EP-9NPA+ Ultra ATX

 

Jeg vurderer også Antec SLK3000B kabinett med Fortron-Source 400W 120mm, 24pin, SATA PSU, men er usikker på om jeg trenger så mye strømforsyning! Blir også litt dyrere enn det over!

 

Er det noe jeg burde/kan endre på?

Trenger jeg for eksempel dette hovedkortet til mitt bruk? Kanskje det finnes et annet alternativ som er billigere?

Annet alternativ til PSU?

Annen CPU, kanskje Sempron holder til meg som er mye billigere?

 

Jeg er ute etter lite støy, og trenger som sagt ikke PC til kraftig 3D spilling!

Dette oppsettet ligger på rundt 7500,- og det holder i massevis for meg! Helst så billig som mulig!

 

På forhånd tusen takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er Championship Mananger du snakker om så holder den PCen der i bøtter og spann :thumbup:

 

Kanskje byttet ut HDDen med en Samsung SpinPoint da disse er enda mindre støyende enn den nesten lydløse Seagate disken der ;)

 

Kjøleren er topp, men jeg vil annbefale å gå til innkjøp av en SilenX vifte fra vendur.no (eller er det fan control på den kjøleren?)

 

Husk på at den brenner du har valgt ikke er av den stille sorten da, men den bråker jo kun når den leser/skriver så...

 

Edit: Læf

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Jeg er ganske usikker på hva jeg egentlig trenger...

 

Jeg brukte å spille en del før, men det siste året er det blitt ingenting!

 

Siden jeg ikke spiller så trenger jeg vel ikke så kjapp prosessor eller dette hovedkortet?

 

Går vel ann å gå for billigere løsninger?

 

Jeg vil også ha et lite kabinett med lite støy! Enten med en støysvak PSU eller at jeg kjøper i tillegg!

Lenke til kommentar

cpu kjøleren har fastmontert vifte, umulig å bytte uten kraftig modding, men jeg har samme selv, og selv på max turtall (2600rpm) så hører jeg den ikke.

 

men jeg ville heller gått ned til en 3000+ cpu framfor å bytte til sempron da de har mye mindre cashe og yter noe svakere. desuten vil du kunne klokke cpuen en del med den kjølinga uten å ha varmeproblemer eller mye støy dersom behoved skulle oppstå.

 

ellers så ser det greit ut. om du går vekk fra den h600b kassa, så er det omtrent bare F/S som har bra nok psuer uten støy i så lav prisklasse.

Lenke til kommentar

Jeg såg ikke at det var analog! Skal selvfølgelig ha med DVI!

 

Har satt meg ut disse to:

Samsung SyncMaster 710T til ca. 2300,-

AOC LM726 til ca. 1900,-

 

De er forholdsvis billige til nærmere 2000,-! Tror nok det blir Samsung sin da jeg har god erfaring med disse fra før!

 

 

Har også sett på dette hovedkortet: MSI K8N Neo2-FX til ca 670,-

http://forum.hardware.no/index.php?act=Pos...2&f=94&t=481756

 

Er litt billigere enn epox sin! Kanskje jeg finner enn enda billigere som er god nok?

Lenke til kommentar

Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering.

Det fremgår klar at nemt sticky/annonsering skal leses før en poster i denne kategorien samt at brudd på denne vil føre til stenging. Du rådes herved til å lese denne og forsøke på nytt.

 

Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

  • Døme på gode emnefelt:
     
  • Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)
     
  • Ny Stille-PC til 10000 kr.
     
  • Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).
     
  • Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K
     

Minner forøvrig om forumreglene:

Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet.

 

Brudd på enten det gjelder dårlig bruk av emnefelt eller særs manglende informasjon i tråden vil føre til stenging av tråden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...