Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å spille trådløst (WRT54G)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Linksys WRT54G router, som jeg kjører som en switch. Og bruker NGT. Spiller BF2 og CSS...

Routeren står på pulten min på soverommet, og når jeg sitter der inne og spiller, så går det kjempebra. Dersom jeg beveger meg 3-4 meter, og setter meg i stuen, så begynner pingen og bli høy, og det blir umulig å spille. Det er da bare en lettvegg og 3-4m som skiller meg fra routeren.

Jeg har prøvd å plassere routeren på alle mulige måter, byttet kanaler, oppgradert firmvare, men det blir ingen forskjell. Så lenge jeg ikke spiller virker det perfekt i hele leiligheten, får "Utmerket signalstyrke" overalt.

Kan jeg bare glemme å spille trådløst? eller funker de antennene man får kjøpt ekstra bra? Kan det gjøre noe at WPA kryptering står på?

Andre som spiller med denne routeren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det høres merkelig ut at BF2 ikke skal funke trådløst. Bruker selv wrt54gs her og det går helt fint. Når du har god signalstyrke så skal det IKKE ha noe å si om du bruker spill eller surfer på vg.no...

Du kan jo disable og stoppe 'windows zero config' (kontrollpanel, administrative verktøy, tjenester).

Det neste du bør se på er drivere til aksesspunktet ditt.

Ping kan sjekkes over tid med: ping vg.no -t

Endret av la7dfa
Skrevet

Drivere er oppdatert på både NGT routeren og på WRT54G.

Kan som sagt spille trådløst når jeg sitter etpar meter unna med fri sikt til routeren, men dersom jeg går ut av rommet blir det umulig å spille. Begynner å "lagge", og blir fort kastet ut pga høy ping. Selv om døren til rommet står åpen...

Skrevet

Du bør disable windows zero configen ja. Jeg hadde akkurat samme problem med nettspilling på grunn av denne windows-funksjonen. Etter at jeg fjernet den, gikk det helt fint å spille på nett. Det skal også legges til at jeg boostet speeden (mW) på signalet ved bruk av Sveasoft Alchemy-firmwaren slik at signalstyrken og stabiliteten ble bedre, og ble totalt uavhengig av andre forhold. Min PC sto ca 15 meter unna routeren (i luftlinje), med pc-en i etasjen over, og også med 4-5 vegger imellom.

Skrevet

WZC er software som Microsoft ønsker skal overta for orginalsoftwaren som følger med nettverkskortet. Denne prøver ca hvert minutt å 'overta kontrollen'. Dette fører til at du kan få lagg på ~1000ms med ca minutts intervall. Ved gaming er dette sykt irriterende ;)

Skrevet

Stoppet WZC og begynnte å spille. Virket bra i etpar minutter, før jeg mistet kontakten helt. Fikk da melding om at WZC måtte startes. Men så la jeg inn noen andre wlan drivere, og da gikk det helt fint uten WZC. Har fått testet litt en liten stund, og det var mye bedre. En gang iblant føyk pingen opp til 4-500, mne så gikk den gradvis ned igjen. Trur det er spillbart nå, men må få prøvd litt mer etterhvert...

_oDIn_: Hvor får jeg tak i Sveasoft firmware? Lastet ned HyperWRT, er det like bra? Har ikke fått lagt den inn enda. Hvor mye kan jeg trygt booste?

Skrevet

Hyperwrt er en forbedret utgave av en Sveasoft versjon.

Jeg satte min effekt til 100mW, som er 3 ganger over normal effekt.

Ser ikke noe poeng i å stresse utgangen med 250mW, da det skal mottas fra andre enden også. Søk på freeman firmware, så får du siste gratis versjonen...

Skrevet
Stoppet WZC og begynnte å spille. Virket bra i etpar minutter, før jeg mistet kontakten helt. Fikk da melding om at WZC måtte startes. Men så la jeg inn noen andre wlan drivere, og da gikk det helt fint uten WZC. Har fått testet litt en liten stund, og det var mye bedre. En gang iblant føyk pingen opp til 4-500, mne så gikk den gradvis ned igjen. Trur det er spillbart nå, men må få prøvd litt mer etterhvert...

_oDIn_: Hvor får jeg tak i Sveasoft firmware? Lastet ned HyperWRT, er det like bra? Har ikke fått lagt den inn enda. Hvor mye kan jeg trygt booste?

husk det er ikke nok å bare stoppe wireless zero, du må disable den også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...