Gå til innhold

Problem med MSN Messenger

Scheen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et lite problem med MSN Messenger. (versjon 7.5)

Hver gang jeg har mottat en mp3 fil og jeg prøver og åpne filen får jeg en melding om at filen kan inneholde virus (noe jeg vet 100% sikkert at den ikke gjør), og jeg har bare ett valg. Det er og trykke OK. Dermed blir filen slettet og jeg kan ikke gjøre det Windows' Hjelp og Støtte sier:

Hvordan du kan beskytte datamaskinen ved å blokkere enkelte vedlegg

Én av de mest populære aktivitetene på Internett er å sende og lese e-postmeldinger. Den omfattende bruken av denne teknologien gjør den til én av de viktigste måtene å spre datamaskinvirus på. Ettersom virus og andre sikkerhetstrusler ofte finnes i e-postvedlegg, beskyttes datamaskinen med Microsoft Windows XP Service Pack 2 (SP2) ved at e-postvedlegg som kan være skadelige, blokkeres.

I de fleste tilfeller blokkeres filer som potensielt kan skade datamaskinen, hvis du får dem via e-post eller andre kommunikasjonsprogrammer. I Windows blokkeres disse filene hvis programmet kjører i en avansert sikkerhetsmodus. De fleste filer som inneholder skript eller kode som kan kjøre uten din tillatelse, blokkeres. Noen vanlige eksempler på denne filtypen er slike som har filnavn som slutter på EXE, BAT og JS.

Det er svært viktig å blokkere disse filene, ettersom det er en stor risiko for datamaskinen og personlige data å åpne filer av denne typen direkte.

Er det mulig å åpne filer som er blokkert?

Hvis du er sikker på at du stoler på denne filen og vil åpne den, følger du instruksjonene nedenfor.

Lagre filen på datamaskinen.

Klikk Start, Min datamaskin, og gå til filen du lagret.

Høyreklikk filen du lagret, og klikk deretter Egenskaper.

Klikk Fjern blokkering nederst i dialogboksen.

Hva kan jeg gjøre for at den IKKE gjør det?

Det er VELDIG irreterende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at det ikke er Sp2 som er problemet(vis du har Sp2?) !! hadde det problemet nåt jeg hadde Sp2 kunne ikke motta sånne filer de slettet seg bare vis jeg trykkte på den!! men vis du ikke strykker på den å bare går inn i mottate filer (mappa) så er det ikke noe problem!! ;P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...