Gå til innhold

Instalasjon av debian, støtter ikke nettverkskort?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har problemer med nettverkskortet under instalasjon av debian

 

Jeg har et 10/100 "SMC1255tx-pf" kort når jeg kommer til den delen under instalasjonen hvor jeg skal legge inn nettverkskortet kommer det en filmelding (som jeg glemte å skrive ned :blush: , noe om at den ikke støtter kortet eller ikke finner noen dirver) jeg trykker fortsett, og får opp en liste over nettverkskort. finner 4 SMC kort den som ser mest riktig ut er "SMC Ultra / EtherEZ (ISA)" men denne virker ikke. Er det noen som vet at mit kort ikke støtter debian, så hadde det vert fint med et ord...

 

skulle ikke være noe problem med et nytt kort, men litt dumt om det gamle skal funke

 

noen alternativer til gbit kort? (Liker SMC, men om disse er helt på tryne er jeg åpen for andre forslag)

 

Erik K. B.

Endret av Ak103
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et 10/100 kort "SMC1255tx-pf"

 

Men vist dette ikke passer.

Ønsker jeg tips om et gbit kort som passer til debian

Rart at det ikkje skal vere støtta.

 

Har du prøvd 2.6-kjerna i staden?

 

Skriv i bootprompten:

 

linux26

 

Ein heil del 1 Gbit kort er støtta i kjerna.

 

Tok det første eg fann på Komplett, og det står at det er støtta:

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=120199&cks=PRL

Lenke til kommentar
ker fortsett, og får opp en liste over nettverkskort. finner 4 SMC kort den som ser mest riktig ut er "SMC Ultra / EtherEZ (ISA)" men denne virker ikke.

Tja, at eit PCI kort ikkje virker med drivere for eit kort med ISA kort er kanskje ikkje så rart.

 

Det er antakelig minst 3 forskjellige versjoner av kortet.

Prøv med 'tulip' drivaren. Den bør være med i ubuntu.Det er fleire som har fått kortet til å virke med den drivaren.

 

Viss du har ein pnp bios, så skru av pnp støtta i bios. Den har ein tendens til å skape problemer i GNU/Linux

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...