Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

enda en svart skjerm ved oppstart


Anbefalte innlegg

Jeg har en eldre pc med Athlon xp 2100 prosessor, 340 PSU som jeg skiftet hovedkort og skjermkort på, hovedkort: ASRock K7NF2-RAID

skjermkort: sapphire radeon 9800 se, 250 mb ram o.l

 

Monteringen gikk helt fint, og den funket greiti tre dager, den klikket, frøs helt under Warcraft 3 og Riddick, men jeg trodde at det bare var pga gammel driver.

Maskinen frøs også når jeg konverterte mp3 til wma, og jeg måtte omstarte den en del, og til slutt ville den ikke starte ordentlig, med de vanlige symptomene: maskinen durer og går, men verken skjerm eller tastatur virker...

Jeg kom innpå maskinen litt i begynnelsen, men den krasjet\slo seg av (t.o.m i BIOS), og nå kommer jeg ikke inn i det hele tatt.

 

Har prøvd med et annet skjermkort, men det hjalp ikke. Jeg har og sett inni, og alt sitter som det skall.

 

Jeg hadde faktisk dette problemet for noen år siden, i lettere grad (Jeg fikk på maskinen av og til) og sendte den til komplett på garanti, der de fikset den ved å sette inn nytt skjermkort og ny harddisk.

 

Håper at jeg slipper å gjøre det denne gangen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at hvis jeg tar ut den delen som forårsaker feilen så skal maskinen begynne å pipe eller gi noen melding på at det mangler en de?

Har prød å starte maskinen uten minne, prosessor, skjermkort og harddisk, men det skjedde ingenting... Vet ikke helt om jeg fikk restartet CMOS, hvis jeg fikk det til hjalp det ihvrtfall ikke...

 

Jeg tror jeg må prøve med det gamle hovedkortet.

Er det forresten noen toretisk sjanse for å få ut igjen ting jeg hadde på harddisken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...