M`kululu Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 har funnet en gammel AT psu og har i tilleg en ATX psu, har tenkt å bruke at strømforsyningen til å gi strøm til dvd rommen og brenneren, noen som vet hvor mye strøm disse trekker forresten??? grunne ntil d er at jeg skal skaffe meg en radeon 9700 og den trekkermye strøm(50w), har kun en 250w psu nå og frykter at d blir litt lite. vil dvd og cdrwen ta skade av å få strøm av ATen med tanke på at jeg ikke kommer til å bruke av og på knappen på ATen????
PumpAction Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 tar ikke skjermkortet strøm fra 3.3v kontakten da? (mestparten i allefall) Isåfall hjelper det ikke å koble cd/dvd/hd/floppy på en annen psu da disse bruker 5 og 12v.
Muffinman Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 Lurte faktisk på det samme, men har bestemt meg for at det er veldig tåpelig å holde på med slike prosjekter hvis man har råd til ny og større psu. Komplett.no har fått inn en ny og rimelig serie med strømforskyninger i sommer, og hvis kvaliteten på disse viser seg å være bra nok går jeg heller for noe slik. Ta gjerne en titt her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...3&GrpID=10&s=pl Men hvis du fortsatt akter å bruke AT-psu`en, må du nok belage deg på å bruke knappen hvis du ikke skal ha komponentene du nevner til å stå på hele tiden uavhengig om PC`en er avslått. Hvis du da ikke kjøper deg et billig 12v rele på en bensinstasjon og switcher spenningen mellom AT og komponenter med styrestrøm fra ATX`ens 12volt. Eller et dyrere rele for 230volt hvor du bruker samme styrestrøm, men switcher 230v til AT`en. Siste er nok det beste i og med at psu`en da slås av, men det forutsetter at du vet hva du gjør i og med at du må forandre 230v opplegget inni PSU`en og legge den innom releet. Selv benytter jeg en "flerdobbel" kontakt med bryter til å plugge inn alle 230v kablene til PC m/utstyr, slik at jeg kutter all spenning når sakene ikke er i bruk. Slik sett kunne dette fungert greit uten modifikasjoner hos meg, men jeg akter som nevnt ikke å gjennomføre det. Går heller for ny psu når behovet melder seg. Når det er sagt, vil du ikke tro alt jeg kjører problemfritt på en gammel aOpen 235w ATX...
Bøgge Bakken Skrevet 19. august 2002 Skrevet 19. august 2002 5V gor til elektronikk og 12V til motoder (Hovedsaklig, fins unntak). Prosessorer og andre komponeter som trekker mye strøm bruker 3.3V så hvitt jeg hveit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå