Kakofoni Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Ja, jeg har fått en finfin ide på et spill jeg kan lage og lurer på hva jeg trenger? Det er: 3D Ganske så WoW-lignende. Nesten som et online-spill. våpen og butikker. Stor verden. Så jeg lurer på hvilke program som anbefales for grafikk (lage verdenen slik at den ser noenlunde grei ut, lage characters, våpen, o.l.) og selve spillet (NPC'er snakker, butikker, o.l.) Dette vil jeg helst at det skal være brukervennlig.
Gjakmarrja Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 Passer ikke dette under programmerings forumet... altså program for å lage spill..... spill blir vel egentlig programmert?
AKIRAx77 Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 (endret) C++ Photoshop 3dsmax (pluss en hel drøss addons, plugins og andre verktøy) Google etter resten. Ikke glem de 50 millioner kronene du trenger for å utvikle et spill i den størrelsen...og skal du gjøre det alene...sett av en 50 år. Eller du kan skrive et detaljert design dokument om alt som skal skje i spillet og prøve å selge deg og konsepte inn til et firma. AKIRA Endret 9. oktober 2005 av AKIRAx24
Gjakmarrja Skrevet 9. oktober 2005 Skrevet 9. oktober 2005 C++ Google etter resten. Ikke glem de 50 millioner kronene du trenger for å utvikle et spill i den størrelsen...og skal du gjøre det alene...sett av en 50 år. Eller du kan skrive et detaljert design dokument om alt som skal skje i spillet og prøve å selge deg og konsepte inn til et firma. AKIRA Var vel det jeg mente... men du satt det vel litt mer i klartekst :!:
Kakofoni Skrevet 9. oktober 2005 Forfatter Skrevet 9. oktober 2005 C++Photoshop 3dsmax (pluss en hel drøss addons, plugins og andre verktøy) Google etter resten. Ikke glem de 50 millioner kronene du trenger for å utvikle et spill i den størrelsen...og skal du gjøre det alene...sett av en 50 år. Eller du kan skrive et detaljert design dokument om alt som skal skje i spillet og prøve å selge deg og konsepte inn til et firma. AKIRA Trenger jo ikke å publisere det da, vet du. Men det hadde ihvertfall vært gøy.
Moskus Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Bare du kan programmere, så finnes det en haug med 3D-motorer du kan bruke. Bruker selv Truevision3D med VB.net.
Cultofluna Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg er også igang med ett lignende evighetsprosjekt. Jeg driver å mapper i MAYA 7.0 og tviler på at jeg kommer til å komme noe lenger enn det. Men vil anbefale deg å sette deg inn i MAYA siden det er ekstremt brukervenlig om du bare gidder å ta deg tiden å sette deg inn i det. I MAYA kan du lage alt av characters, våpen, verden osv.. Flere store spillselskaper har brukt MAYA under sin utvikling.. Lykke til med ett prosjekt som vil vare resten av ditt liv (om du gidder å styre på mer enn ett par uker da )
AKIRAx77 Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg er også igang med ett lignende evighetsprosjekt.Jeg driver å mapper i MAYA 7.0 og tviler på at jeg kommer til å komme noe lenger enn det. Men vil anbefale deg å sette deg inn i MAYA siden det er ekstremt brukervenlig om du bare gidder å ta deg tiden å sette deg inn i det. I MAYA kan du lage alt av characters, våpen, verden osv.. Flere store spillselskaper har brukt MAYA under sin utvikling.. Lykke til med ett prosjekt som vil vare resten av ditt liv (om du gidder å styre på mer enn ett par uker da ) Du er fult klar over at alt du sier kan også sier som 3dsmax, Lightwave, Softimate...osv. Det er ikke noe som er unikt til Maya. Men det som er intresant er at Autodesk (som eier Discreet, som lager 3Dsmax) har kjøpt Maya. For å styrke seg inn i filmbransjen. 3Dsmax har overlegen dominanse i Spill bransjen, og maya i Filmbransjen. Nå er begge apliksjonene under samma tak. AKIRA
Cultofluna Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Jeg er også igang med ett lignende evighetsprosjekt.Jeg driver å mapper i MAYA 7.0 og tviler på at jeg kommer til å komme noe lenger enn det. Men vil anbefale deg å sette deg inn i MAYA siden det er ekstremt brukervenlig om du bare gidder å ta deg tiden å sette deg inn i det. I MAYA kan du lage alt av characters, våpen, verden osv.. Flere store spillselskaper har brukt MAYA under sin utvikling.. Lykke til med ett prosjekt som vil vare resten av ditt liv (om du gidder å styre på mer enn ett par uker da ) Du er fult klar over at alt du sier kan også sier som 3dsmax, Lightwave, Softimate...osv. Det er ikke noe som er unikt til Maya. Men det som er intresant er at Autodesk (som eier Discreet, som lager 3Dsmax) har kjøpt Maya. For å styrke seg inn i filmbransjen. 3Dsmax har overlegen dominanse i Spill bransjen, og maya i Filmbransjen. Nå er begge apliksjonene under samma tak. AKIRA Sa ingenting om at det ikke er sånn med de andre programmene også... bare sier det at jeg personlig falt for MAYA pågrunn av at det var det som var lettest for meg å sette meg inn i Alle de andre programmene kan anbefales, men jeg personlig liker MAYA og kommer til å fortsette å bruke det.. Anyway.. dette ble en fantastisk usaklig post
Kakofoni Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Skrevet 10. oktober 2005 Hvor finner jeg beste tutorial for C++?
AKIRAx77 Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Foreslår du starter en ny tråd under programerings forumet. Der treffer du de som vet mer om dette. AKIRA
Gjakmarrja Skrevet 10. oktober 2005 Skrevet 10. oktober 2005 Hvor finner jeg beste tutorial for C++? Ikke begynn med C++, det er et veldig komplekst og dypt språk... det tar veldig lang tid..... Jeg vil heller ha satset på Truevision3D, og visual basic.net
Kakofoni Skrevet 10. oktober 2005 Forfatter Skrevet 10. oktober 2005 Så et greit program her forleden dag: http://www.realmcrafter.com/pages/user/ Selv om det er spesielt utviklet for MMORPG, så tror jeg ikk at det er nødvendig å ha det online.
Moskus Skrevet 11. oktober 2005 Skrevet 11. oktober 2005 Will all games created with Realm Crafter look and play alike? No! The Realm Crafter engine is designed to give you the flexibilty to create a game as unique as you desire it to be. The engine is set up to run in a default mode, for ease of use, but it can be easily customized to suit your games style and theme. Although we include character, monster, animal, tree, plant, and some building models, you do not have to use these in your game! They are included for those who want the option of having an entire MMORPG game set at their fingertips. Ja, jeg er overbevist... Tipper vi fra 2. oktober (dvs. fra nå) får en flodbølge med mer eller mindre vellykkede MMORPGs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå