Gå til innhold

Kjøp av CPU/motherboard/RAM


Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC'n min litt tenkte jeg, har følgende nå:

 

Soltek hovedkort

Intel P4 2,4 GHz CPU

2 x 512mb PC2700 DDR-RAM

ATI x800 Pro AGPx8 VIVO

 

Jeg tenkte på AMD64 3500+ eller 3700+ (fikk nylig anbefalt sistnevnte da den har større cache og er et bedre kjøp?). Trenger et hovedkort som støtter dette og AGPx8 (som tydeligvis utelukker PCI-E? :( ), samt ny ram som passer med (nøyer meg med 1024 fremdeles).

 

Hadde satt pris på noen innspill angående CPU, samt forslag til gode/rimelige hovedkort (jeg er ikke av typen som overklokker i øst og vest, så trenger ikke ta hensyn til noe sånt).

 

På forhånd takk :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, så 3500+ er Venice og 3700+ er San Diego... da ble jeg litt klokere :p

 

Det hovedkortet du linket til så bra ut, men litt dårlig tilgjengelighet på det?

 

Er for eksempel dette et bra kort? Hva er K8T800 kontra nForce4? Legger også merke til at de fleste PCI-E hovedkort er nForce4, mens de fleste AGP kortene er nForce3... hva betyr dette?

 

Gud så grønn jeg er :blush:

Lenke til kommentar

Etter som jeg vet så er det ingen ytelsesforskjell på nForce 3 og nForce 4 AGP og PCI-Express som er forskjellen.

 

Og da jeg trodde mitt gamle Socket A system hadde blitt ødelagt så var jeg på vei å bestille det Abit kortet du linket til. Og fikk gode resultater sammenliknet mot en nForce 3 kort. Og begge hadde veldig lik ytelse i testen.

Endret av Chief_R-W
Lenke til kommentar
Etter som jeg vet så er det ingen ytelsesforskjell på nForce 3 og nForce 4 AGP og PCI-Express som er forskjellen.

 

Og da jeg trodde mitt gamle Socket A system hadde blitt ødelagt så var jeg på vei å bestille det Abit kortet du linket til. Og fikk gode resultater sammenliknet mot en nForce 3 kort. Og begge hadde veldig lik ytelse i testen.

fremtidsrettet!

Lenke til kommentar

Takker for svar, ble litt klokere nå :)

 

Synd det ikke er mer "standard" med både AGP og PCI-E på hovedkort nå, på samme måte som de fleste hovedkort har både S-ATA og vanlig ATA... lite brukervennlig, spør du meg, så jeg kjøper heller AGP hovedkort nå så får jeg heller bytte ut hovedkort ggjen når jeg engang må ha nytt GFX kort.. tungvindt men men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...