Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp ang. deling av bredbånd! ;-)


Anbefalte innlegg

Hei,

 

vi er 3 stykker som bor i samme hus og vi har tenkt å spleise på et sdsl abonnemang (fra sdsl.no)

vi har 3 pc'er som skal ha internett, men har dårlig erfaring med windows innebygde internett deler (rykter om at den ikke er stabil og ikke deler farten likt)

 

- finnes det en router som kan dele farten likt til alle tre? og hvis det, noen forslag?

 

- jeg har hørt om at man må betale ekstra for å ha internett på 3 pc'er, noen som vet litt om dette?

 

håper på svar, mvh Kai Oskar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


vi er 3 stykker som bor i samme hus og vi har tenkt å spleise på et sdsl abonnemang (fra sdsl.no)

vi har 3 pc'er som skal ha internett, men har dårlig erfaring med windows innebygde internett deler (rykter om at den ikke er stabil og ikke deler farten likt)


 

Her selv brukt ICS (windows sin internett deler) funksjonaliteten til Windows 2000 i et år nå. Har aldri hatt problemer stabilitet eller at den deler farten ulikt. Den var også veldig enkel å sett opp.

 

Hvis du har en pc med to nettverkskort og Windows 2000 er det absolutt og anbefale i stedet for å kjøpe en router evt. hub/switch.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 19:45, 10-ern skrev:


Hvis du har en pc med to nettverkskort og Windows 2000 er det absolutt og anbefale i stedet for å kjøpe en router evt. hub/switch.


 

Bortsett fra at den ene maskinen vel må stå på for at de andre skal ha forbindelse...

En hub koster ikke særlig mer enn et nettkort hos Clahs Olson, og da kan du bare koble den til SDSL-boksen, og de to maskinenenes nettkort kobles da uavhengig til huben.

Edit: Men det løser selvfølgelig ikke fordelingen av kapasitet.

Ellers skulle du ikke betale mer for tilknytningen tiinternet uavhengig a hvor mange maskiner som gjemmer seg bak SDSL-boksen (som så vidt jeg husker kan ha 20 maskiner i et underliggende LAN).

 

[ Denne Melding var redigert av: Akelbee på 2002-08-19 19:59 ]

Lenke til kommentar

så dere vet ikke noe om en router som kan dele farten likt, saken er egentlig at hvis jeg skal sitte å spille så vil jeg helst at jeg bruker min del av linjen,og hvis den andre personen laster ned så tar han sin egen del av linja, slik at d ikke blir ubalansert for oss som spiller :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...