Gå til innhold

a7v600 2 Ide og 1 serial ata = mulig?


Anbefalte innlegg

Hei ,asus a7v600 hk og får ikke inn en serial ata hdd 200 gb wd .

har lagt inn alle driver osv flashet bios osv .

 

Jeg vet det er vanskelig og få inn disken men det finnes sikekrt en lur måte

og gjøre det på kansje noen har samme problem eller samme hk osv.

 

 

Disken får jeg ikke aktivert i bios samme hvilke porter jeg bruker eller kobling på hket..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, husker ikke om jeg prøvde sata ved siden av mine ide'er eller gikk rett på sata som os disk, tror kanskje det var sistnevnte. Gikk greit det igrunn, hvertfall da jeg fikk slengt inn sata driverne på en diskett til Windows install.

 

Nå har jeg en sata med os og spill, samt en ide som bare venter på å bli formatert og solgt, men de funker nå hvertfall sammen hos meg på samme hovedkort som du nevner.

 

Eneste ulempen jeg har nå, er viss jeg slår av pc'n over lengre tid (5sek) så må jeg resette bios ved å ta ut batteriet for å klare å boote fra sata-disken. Finner ide-disk men ikke sata altså, merkelig :hmm:

Funker greit ved restart.

 

Har egentlig avfunnet meg med situasjonen og venter på nytt hk.

 

Har du prøvd bare sata disken eller?

Lenke til kommentar

Hmmm , ja gjorde det faktisk uten og få noe svar fra den. Lurer på om disken kan være skadet men sitter på lan nå så tenker jeg får noen til og teste den for meg...

 

jeg prøvde og legge inn den i windows boot utenlykke , tenker og få disken testet før jeg gjør noe mer. Den er helt ny da men vet jo aldri:/

 

 

Begynner og se at det er på tide jeg og... Men hører mange har/hatt det samme problemet...

Endret av s0lveq10
Lenke til kommentar

Du har ikke en jumper eller bios setting for å aktivere sata da?

Siden den ikke vises i bios tyder det på at 1: disken ikke får strøm, eller 2: satakontroller ikke aktivert , eller 3: disken er defekt..men hvis den er ny skal det mye til for det.

Som regel er det en eller annet idiotisk feil som bios/jumper setting eller dårlig strømkontakt.

 

Sjekk manual for HK angående sata og prøv en annen strømkontakt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...