Gå til innhold

ultra/semiportable max 13k


pc_freak

Anbefalte innlegg

Har laget en post om dette før, men ting har forandret seg betydelig siden da:

Mine mål for ny maskin:

stille

god batterilevetid(3t+)

liten(12" var jo et mål egentlig)

widescreen(absolutt helst widescreen)

øvre grense 13k(men dette er absolutt øvre grense også)

Ikke billig dritt som enten ser ufattelig stygt ut eller går fort i stykker.

 

Har vurdert(rett gjerne på meg hvis jeg antar feil om noe):

s5a(ikke widescreen, ellers veldig bra virker det som)

 

ecs g220(skeptisk til ecs, virker noe billig, bra specs i forhold til pris ,lite støy, litt stor til å være 12"?)

 

Acer TM3212(positiv til acer sånn i bunn og grunn, fordel med bra skjermkort(men betyr ikke allverdens), negativt: er i prinsippet litt større en jeg hadde planer om(14"), hd bråker visst noe jævlig)

 

Acer TM3002(liten, lett, batteritid, ikke glossy skjerm(negativt)?, dårlig fargegjengivelse)

Acer TM3004(perfekt, men desverre for dyr)

Asus w5a(enda mer perfekt, fortsatt for dyr)

Aopen 1551(billigplast)

 

Det jeg lurer på, kan man få en 12"W m/glossy skjerm, som er stillegående, har bra batterilevetid og som holder høy kvalitet(virker som ecs g220 og aopen 1551 er typen billige 12" og er i så måte litt tvilsomme),

 

MSI/komplett s260(bra kvalitet, mye for pengene, liten, mye støy(kan det ikke gjøres noe med dette?ny bios eller noe..)

 

Vurderte sterkt g220, men så at en 3212 bare var litt større enn g220(noe som er bra gjort ettersom denne er 14"), og dermed virket det mer logisk å gå for denne...

Er maskiner som s5a og 3002 merkbart mindre enn 3212?

Som sagt: Rett gjerne på meg, og kom gjerne med forslag.

Endret av pc_freak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke hvor pc_freak har fått infoen fra, men jeg har hatt Aopen 1551, og den støyet ikke mye.

 

Og når det gjelder harddisken på Acer TM3212. Den bråker noe jævlig? Hva med å ikke overdrive så mye?

 

Hvis du sjekker Pyton.no så selger de også ultraportabel fra Clevo. Har ikke lest tester av den, så jeg vet ikke om den støyer mye.

Lenke til kommentar

hva med en komplett consept 260 bærbar?

er vel 12,1" på denne. Sort utførelse. 1,8 kg. Sånn glossy skjerm (speilblank)

 

Har prøvd et par sånne! meget bra! husk 8 cellers batteri

 

bør få 1024 MB, 100 GB, 2.0 GHz osv til ca 13000 kr... selv om jeg pleier å anbefale "minst mulig, men NOK" cpu på små bærbare. 1,7 GHz holder LENGE, og bruker mindre strøm.. og er lettere å kjøle... som igjen gir mindre støy... :)

Lenke til kommentar

Ifølge det jeg har lest, har man greid å fikse et eller annet (må nesten være i bios) slik at viftene først startet når temperaturen er oppe i 60C(i motsetning til 40C som er default). Men har bare funnet en tysk tråd på et msi-forum, og kan derfor ikke bedømme dette spes godt.

Kunne noen som kan tysk(babelfish hjalp meg ikke så mye her), sjekke ut denne tråden her:

 

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=26260

 

En engelsk/norsk guide ville vært supert....

Lenke til kommentar

Dersom du ikke skal spille, men bruke maskinen til alt mulig annet, så vil jeg anbefale Mac. Enten iBook til 8700,- eller Powerbook til 13290. Powerbook skl snart oppdateres så den er det kanskje lurt å vente litt med. OS X er Windows overlegent. Jeg har switchet og jeg kommer aldri til å gå tilbake. Maskinene er noe av det mest kompakte og de har en enorm byggekvalitet. Mac er absolutt å anbefale. Vet ikke helt hva du skal bruke den til så derfor er det litt vanskelig å si hvilken modell du bør velge...

Uansett, du er velkommen på Mac1.no med eventuelle spørsmål...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...