Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil Speedtouch 516i

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk innstallert en 8mbit adsl linje fra Nextgentel her i forrige uke. Har hatt problemer med at den ramler ned 2-3 ganger om dagen, ganske tilfeldig, men viser seg at det er Speedtouch routeren som ramler ned. Får en 5-6 request timed out før den har resat seg, og så tar det selvfølgelig litt tid før den klarer å koble opp linja igjen. Noen som har hatt samme problemet og fått fikset dette via en innstilling eller eventuelt firmware?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke så godt å si, kan hende at linja di ikke takler hastigheten som ruteren syncer med. Du kan ta kontakt med NGT og få dem til å sette det opp slik at ruteren syncer på lavere hastighet. Du får i hvert fall en mer stabil linje vil jeg tro.

Skrevet

Men har det noe med linja å gjøre at ruteren restarter seg? Feks nå ramlet linja ned for 4 timer siden, og hvis jeg går inn på routeren står det:

Tid siden Oppstart: 0 dager, 4:05:27

Montøren som installerte linja sa også at den hadde veldig bra signal.

Skrevet

Litt off topic her, men jeg har samme routeren og sliter med oppsettet. Jeg har nemlig en D-Link DGL-4300 trådløs router som jeg heller vil bruke til routing etc. da den har traffic-shaper og litt annet gøy. Problemet er at den kjipe 516i fra NGT ikke kan settes i bridge/forward mode så vidt jeg kan se. Tenkte at det muligens burde gå å sette d-link'en til DHCP, og så koble 516i -> D-link WAN, og så forwarde alle porter til D-link'ens IP, men jeg har ikke helt fått det til. D-link'en vil ikke få IP på WAN porten av DHCP :\

Noen med samme router som har hatt tilsvarende problem?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...