Gå til innhold

Nexus Breeze 400. Erfaringer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har det(men 500)

 

God kjøling? er jeg ikke den rette til å svare på, har ikke så mye peil på det(derfor kjøpte jeg kabinettet, så slapp jeg å tenke på det)

Med helt uklokka pc med 2 harddisker og og boxed amd x2 4200 cpu og 7800 så er temp på:

Cpu - 25

Sys - 36

Pwm - 35

Skjerm kort - 47

Harddisker vet jeg ikke hvor jeg sjekker..

 

Stille: alt jeg høre er svak uling fra cpu vifte når den går. Høre fort om pcn står på eller ikke, men da må jeg høre etter når jeg går inn i rommet.(altså ikke spes merkbart hvis du ikke tenker over det)

 

Hvis jeg hører etter kan jeg også høre harddisker når de jobber hardt(2 seagate barracuda 250 gb)

 

Ellers så er det stilig å se på med hvite leds, og usb++ gjemt bak skyve panel foran..

Lenke til kommentar
Cpu - 25

Sys - 36

Pwm - 35

Skjerm kort - 47

Harddisker vet jeg ikke hvor jeg sjekker..

 

Det virker jo å være kjempebra kjøling!! Kun skjermkortet var kanskje unntaket? Men regner med at CPU og SYS skal være omvendt? PWS, er det strømforsyningen?

 

alt jeg høre er svak uling fra cpu vifte når den går.

 

Hvis jeg hører etter kan jeg også høre harddisker når de jobber hardt(2 seagate barracuda 250 gb)

 

Kan man bytte CPU-vifta?

 

Skal kjøpe Samsung-disker som er enda stillere (og raskere), så jeg føler meg ganske trygg på at dette da er et kabinett for meg!

Lenke til kommentar

Hei..

Jeg bruker dette kabinettet til en av mine maskiner. Denne er bygget for å støye minst mulig, og jeg er storfornøyd :thumbup:

Nexus Breeze er et solid, pent og romslig kabinett som absolutt anbefales.

I mitt oppsett har jeg vannkjøling på cpu og gpu, så temperaturer er ikke noe tema for meg, men jeg er ikke umiddelbart enig i at Nexus gir god lufting og god kjøling.

Kun en 120mm vifte, og ingen andre åpninger(untatt psu..) gir etter mitt syn begrenset luftflyt, selv om Nexus skryter av sin "optimale design".

Men jeg har prøvd kassa med kun orginal Intel-kjøler på Prescott 3,2Ghz(en het rakker) 3*Hdd og vifteløst skjermkort, og det funket helt fint før overklokking. Husker ikke tempen lengere, men ingenting brant opp :D

 

Annbefaler kassa, men skal du overklokke, så gå for vannkjøling.

Endret av Sk@lleBank
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...