Gå til innhold

Hjelp til bestilling av deler: Videoredigereren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, jeg skal ikke bruke denne her til spill i det hele tatt, ikke en eneste gang. Hvorfor er Intel best til dette? Om de er det, så går jeg for de. Da tenker jeg å kjøpe denne kombinasjonen:

ASUS P5LD2 og ntel Pentium 4 630 3.0GHz

 

Men hvor mye minne trenger jeg? Jeg har jo et ganske stramt budsjett tenker jeg da.. trenger jeg 1024? Hvilken type? Er PC4000 det man skal kjøpe nå? Eller er 3200 fortsatt bankers?

Endret av Matthiesen
Lenke til kommentar

Det skal ikke være en så proffesjonell bilde -og videobehandling dette her, så jeg vurderer 1024 i til en 15-1600 kroner. Kan dere hjelpe meg og velge mellom det? RAM er det jeg er minst oppdatert på.

 

edit: Tror også jeg går for PowerColor Radeon X800 GT 256 MB, hva synes dere om det? Jeg kan ikke spandere alt det beste her. Når jeg får litt flere svar her, så kan jeg sette opp et totalt budsjett og se hvilke deler jeg må være gjerrig på.

Endret av Matthiesen
Lenke til kommentar
Hva med dette?

Synes det var et dårlig forslag.

Elendig skjermkort, for eksklusivt kabinett, hvorfor trådløst?, for dyr prosessor, og ukjent hovedkort ingen "merke"-butikker selger.

 

edit: Hvordan lager jeg forresten en slik "bestilling" på hw.no?

edit: Kanskje prosessoren var utmerket til mitt bruk, jeg vet ikke. Kan du fortelle litt om den? Hvorfor akkurat en så dyr prosessor? Kan du velge ut et annet hovedkort også, da jeg må bestille det du har valgt fra ukjente nettbutikker.

Endret av Matthiesen
Lenke til kommentar

Skjermkortet har svært lite å si dersom PCen kun skal brukes til videoredigering. Du vil ikke merke om det sitter et skjermkort til kr 500 eller 5000 maskinen.

 

Handelvognfunkjsonen finner du i høyre kolonne på denne siden. Du må først logge inn med brukernavn og passord. Deretter oppretter du en handlevogn, og legger til varer mens du surfer i prisguiden.

Endret av alex_x
Lenke til kommentar
Skjermkortet har svært lite å si dersom PCen kun skal brukes til videoredigering. Du vil ikke merke om det sitter et skjermkort til kr 500 eller 5000 maskinen.

Takk! Det visste jeg ikke.. Der sparte du en god del kroner for meg :)

Du bør definitivt putte pengene i Ram i stedet for skjermkort ja. Og så bør du heller putte penger i cpu framfor rask ram.

Lenke til kommentar

Hovedkortet og rammen passer ikke helt. Du må enten:

1. bytte til DDR minne (du har DDR2 nå)

2. bytte til et hovedkort med DDR2 minne.

 

Forskjellen mellom Pentium D 830 og Pentium 4 630 er at den førstnevnte har to kjerner. Forskjellen vil være minimal dersom videoredigeringsprogrammet ditt ikke støtter flere prosessorer eller dersom du ikke skal kjøre altfor mange programmer samtidig.

Lenke til kommentar

Hovedkort

Prosessor

Minne

 

Jeg har ikke så mye erfaring med videoredigering, men jeg ville kanskje ha vurdert å gå ned til 1GB minne og opp til Pentium 4 640 dersom du vil ha det billigst mulig.

 

Det er også mulig at harddiskoppsettet kan gjøres rimeligere. Min umiddelbare tanke var en til rådata og en til ferdig video, men jeg vet ikke hvor mye det har å si om man kutter ned til en harddisk (for å få det rimeligere).

Lenke til kommentar

Jeg trenger en bekreftelse fra nerdene på forumet på at dette skjermkortet vil være godt nok til å ha på en kontorpc som skal brukes til videoredigering og drive denne skjermen.

 

Ellers mange takk til alex_x for forslag av deler, jeg kommer til å kjøre denne bestillingen. Om noen har noen invendinger eller tips om hvilke(n) nettbutikke(er) jeg bør velge for disse delene, så trenger jeg all hjelp jeg kan få, da jeg alltid har bestilt fra databutikken.com.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...