toretang5 Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 Hei Jeg har nesten all min musikk på CD-plater i mp3 format type Mappe/sang eller Mappe/Undermappe/Sang Finnes det noen enkelt måte - evnt. via et program - hvor jeg kan sette inn cd-en i stasjonen, og det deretter skjer en automatisk kopiering av mappestrukturen inn til Excel, eller et annet program, slik at jeg da får en liste over hvilke album som ligger på CDén, samt hvilke sanger som sorterer under albumet. Jeg ønsker da å bruke minst mulig tid på å sortere listene. Jeg ønsker primært kun å sette inn en CD, og få lest over innholdsstrukturen til et program, hvorpå jeg kan skrive ut listen, og sende listen via mail til andre, uten nevneverdig redigering. Listen må da kunne fortsettes automatisk, d.v.s. at det må være mulighet for at innholdsfortegnelsen på cd2 legges automatisk inn etter innholdsfortegnelsen til cd1, slik at jeg får en kontinuerlig liste.
Harald Staff Skrevet 5. oktober 2005 Skrevet 5. oktober 2005 John Walkenbach har kode for å lage mp3-lister i Excel på http://j-walk.com/ss/excel/tips/tip103.htm Du må redigere koden litt for å tilfredsstille dine strenge krav til funksjonalitet. HTH. Beste hilsen Harald
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå