Gå til innhold

Oppkobling av PSP mot trådløst ruter og WEP


oynes

Anbefalte innlegg

Først vil jeg bare si at dette er kanskje ikke en løsning for alle, men en ledetråd om hva som MÅ gjøres og hva som kan være feil. Jeg hadde trøbbel fra første dag, men etter en del fikling, lesing og support med leverandører, løste det seg til slutt hos meg.

 

Den store feilen var primært at når jeg satte på WEP-kryptering på ruteren begynte feilene å melde seg. Man får en slik herlig feilmelding om at man får en Timeout på tildeling av IP-adresse. Vel, med en enkel innstilling i ruteren, løste det seg.

 

Det var aldri noe problem å koble PSPen mot ruteren hvis man ikke hadde kryptering (WEP) skrudd på. Vel, for sikkerheten BØR du ha denne skrudd på, så for meg er det uaktuelt å kjøre et helt åpent nett.

 

I definering av WEP nøkler setter man opp 4 stykker, og man må velge én av de som standard (default). Vel jeg hadde min stående til nøkkel nr 4 og det viser seg at PSP alltid ser etter nøkkel nr 1. Derfor fikk jeg alltid Timeout feilmelding når jeg koblet opp.

 

Jeg endret så Default Key i ruteren til nummer 1, satte samme nøkkel i PSP (WEP-Key) og da løste problemet umiddelbart.

 

Dette ble testet både på 64Bit og 128Bit nøkler. Begge fungerte.

 

Hilsen

 

Asle

Endret av oynes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...