Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kombiner kablet og trådløst


Anbefalte innlegg

Jeg har online adsl deres modem. Bruker en router Zywall 1.. med 4 porter. for å få flere oppkoblinger

 

to av den bruker jeg til to stasjonøre med nettkabel og en til telio IP tlefoni.

 

De to stasjonære har win 2000 , den bærbare xp home

 

Har en bærbar ssom jeg gjerne vil ha tråløs tilkobling til forå kunne dra den med meg litt rundt i huset.

men som med alt nettverksaker er jeg ganske uvitende.

 

Har forstått at jeg trenger et Accesspoit etc¨.

 

Kan moem hjelpe meg med hva jeg trenger og gjerne gi en liten anbefaling om hvajeg må ha av utstyr og gjerne hva jeg burde kjøpe.

 

Samt et mini "krasjkurs om å sette det opp utfra det jeg allerede har.

 

Hjelp mottas med takk. :hmm:

Endret av slaraffen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du da trenger er et trådløst aksesspunkt og et trådløst PCMCIA kort til din bærbare PC. Det du gjør når du har fått tak i dette er å koble sammen ruteren og aksesspunktet, og setter inn og installerer PCMCIA kortet. Da skal maskinen din søke gjennom nettverkene i nærheten og du velger det som hører til aksesspunktet ditt. Du finner i ruterens manual hva slags navn nettverket ditt får fra produksjon. Dette kan du forandre senere under SSID i kontrollpanelet til ruteren.

Lenke til kommentar

Kjøp en trådløs router og bruk den. Koster det samme som et akksesspunkt, men da slipper du flere forskjellige bokser.

 

Selv har jeg en linksys WRT54, den fungerer utmerket og er veldig lett og sette opp.

 

Bare skipp koble til, og sett den opp via browser. "192.168.1.1" pass: admin (behøver ikke bruker)

 

Bruk pppoe som på den gamle routeren.

 

På wireless bør du bruke WPA for å sikre nettet, dette er veldig selvforklarende i menyen på routeren. På maskina følger det med programvare på det trådløse kortet som du setter på WPA og skriver inn koden. Alt er egentlig veldig lettvint.

Endret av OgnOmm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...