Gå til innhold

X800SE lagger på spill... deffekt?


Plecto

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg kjøpte et x800SE AGP skjermkort for ikke så lenge siden og fant fort ut at det lagget (hang) på spill. Først trudde jeg at det var noe annet i pcen som var årsaken, men etter å ha testet det i en annen rimelig bra pc (athlon 3500+) uten hell, så er jeg sikker på at det er skjermkortet som forårsaker det.

 

Er det deffekt eller skal det være sånn (at det kanskje ikke er beregnet til spill e.l.)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du lagget i spill? Selvsagt vil det kortet der gjøre det på enkelte innstillinger, det er jo ikke akkurat verdens råeste, for å si det sånn.

 

Hvis du trodde at kortet ville ta alle verdens spill på max bare fordi det er nytt, så tok du feil. Hvis det er noe annet, så prøv å forklar det bedre - her kan vi data, ikke tankelesing.

Lenke til kommentar

hvilken innstillinger bruker du i spill og drivere?

 

Hold deg til 1024x768 i oppløsning. I nyere spill hold deg til medium på andre innstillinger, og på eldre spill kan du nok kjøre på high. Hvis det er snakk om spill som er 2-3 år eller eldre, kan du også sette oppløsning til 1280x1024 og det meste på high.

 

Men prøv deg frem med innstilligene, det er der det ligger.

Lenke til kommentar

3Dmark 05 fikk jeg 1400 (overaskende bra i forhold til ytelsen). Det virker som skjermkortet er elendig. Det "lagger" (henger, lav fps) på alle spill, å ta ned oppløsningen til 800x600 hjelper lite. Har testet alle verdens drivere :roll:, flashet biosen og testet skjermkortet i 3 pcer (socket 939 og socket 775). Er klar over at skjermkortet ikke er det beste som finnes, men dette her fungerer på nærmest ingenting. PS: Selv skrivebordet lagger til tider. Hvis man drar et vindu fram og tilbake, henger vinduet etter musen.

Lenke til kommentar
3Dmark 05 fikk jeg 1400 (overaskende bra i forhold til ytelsen). Det virker som skjermkortet er elendig. Det "lagger" (henger, lav fps) på alle spill, å ta ned oppløsningen til 800x600 hjelper lite. Har testet alle verdens drivere :roll:, flashet biosen og testet skjermkortet i 3 pcer (socket 939 og socket 775). Er klar over at skjermkortet ikke er det beste som finnes, men dette her fungerer på nærmest ingenting. PS: Selv skrivebordet lagger til tider. Hvis man drar et vindu fram og tilbake, henger vinduet etter musen.

Det virker litt spesiellt, ettersom jeg får over 2000 poeng i 3Dmark 05 med mitt standard Nvidia 6600. Hvor mye betalte du for det kortet egentlig?

Lenke til kommentar

Hvis det lagger på skrivebordet, da er det noe feil. For meg lagger det på skrivebordet før jeg installerer driverne, så kanskje det er et driverproblem.. men siden du har prøvd flere drivere allerede vet jeg ikke. Kanskje du har valgt feil kort i innstillingene og bruker det integrerte grafikkortet? Høres litt søkt ut, kanskje. Kortet er i hvert fall ikke så dårlig at det skal lagge bare du drar et vindu i Windows.

Lenke til kommentar
3Dmark 05 fikk jeg 1400 (overaskende bra i forhold til ytelsen). Det virker som skjermkortet er elendig. Det "lagger" (henger, lav fps) på alle spill, å ta ned oppløsningen til 800x600 hjelper lite. Har testet alle verdens drivere  :roll:, flashet biosen og testet skjermkortet i 3 pcer (socket 939 og socket 775). Er klar over at skjermkortet ikke er det beste som finnes, men dette her fungerer på nærmest ingenting. PS: Selv skrivebordet lagger til tider. Hvis man drar et vindu fram og tilbake, henger vinduet etter musen.

Det virker litt spesiellt, ettersom jeg får over 2000 poeng i 3Dmark 05 med mitt standard Nvidia 6600. Hvor mye betalte du for det kortet egentlig?

Betalte 2600,- for det. Hvor mye kostet det 6600 kortet? Kamerat av meg har sapphire radeon x700pro og han fikk også 2000.

Lenke til kommentar
Hvis det lagger på skrivebordet, da er det noe feil. For meg lagger det på skrivebordet før jeg installerer driverne, så kanskje det er et driverproblem.. men siden du har prøvd flere drivere allerede vet jeg ikke. Kanskje du har valgt feil kort i innstillingene og bruker det integrerte grafikkortet? Høres litt søkt ut, kanskje. Kortet er i hvert fall ikke så dårlig at det skal lagge bare du drar et vindu i Windows.

Nja... skriverbordet henger ikke så mye som når du ikke har instalert drivere. Det er til og med tider det ikke henger så veldig :D men det er også tider hvor det tar opptil et minutt fra du klikker på et ikon (f. eks. min datamaskin) til vinduet kommer opp. Satte i et annet agp skjermkort for å feilsøke dette og da fungerte skrivebordet akkurat som det skulle.

Lenke til kommentar
3Dmark 05 fikk jeg 1400 (overaskende bra i forhold til ytelsen). Det virker som skjermkortet er elendig. Det "lagger" (henger, lav fps) på alle spill, å ta ned oppløsningen til 800x600 hjelper lite. Har testet alle verdens drivere  :roll:, flashet biosen og testet skjermkortet i 3 pcer (socket 939 og socket 775). Er klar over at skjermkortet ikke er det beste som finnes, men dette her fungerer på nærmest ingenting. PS: Selv skrivebordet lagger til tider. Hvis man drar et vindu fram og tilbake, henger vinduet etter musen.

Det virker litt spesiellt, ettersom jeg får over 2000 poeng i 3Dmark 05 med mitt standard Nvidia 6600. Hvor mye betalte du for det kortet egentlig?

Betalte 2600,- for det. Hvor mye kostet det 6600 kortet? Kamerat av meg har sapphire radeon x700pro og han fikk også 2000.

Jeg har en lusen Celeron 2,7 Ghz prosessor og et 6600 kort som kosta 695,- på elkjøp. Men i dag koster kortet rundt 1000,- så du har ingen grunn til å være fornøyd. Kortet ditt skal være bedre.

 

Har du prøvd Omega driverne til ATI?

 

Edit: Hans kort, ikke mitt.

Endret av Momo
Lenke til kommentar

Høres ut som skjermkortet ditt ikke er helt i form.. Hvis du skulle ha et typisk spilleskjermkort, ville jeg ikke gått for noe svakere en Geforce 6600GT. Det ga meg en poengsum i 3dMark 05 på 3400, sånn ca.

 

Priser på disse kortene er fra 1100kr til 1300kr..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...