Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nedlasting via Parabol 2mb/s


Anbefalte innlegg

Desverre er det ikke alle som har bredbånd tilgang ennå via kabel eller telefon. Jeg er en av dem, og i følge telenor så er det ikke planer om å bygge ut noe ved mitt bosted ennå.

 

Men jeg har surfet litt rundt å kom over denne siden.

http://www.tveco.no/produktinfo/europe_online_kort.htm

 

For 2250 kr kan man henge en tallerken på veggen og laste ned filer med 2 MB/s hastighet. Og prisen er inkludert 12 mnd abonnement. Dette er bare enveis komunikasjon, så man må ha Isdn eller Modem oppkopling. Man må bestille nedlasting, litt tungvint, men kanskje et alternativ for oss som ikke kan få bredbånd. Er det noen som har testet dette og kan bekrefte at dette virker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Dette systemet lurer eg på å skaffe meg sjøl, men er ikkje sikker på om eg skal gjere d på grunn av:

 

Vanskelig å få signalet rett med parabolen

Du må "bestille" filer

 

Måten du "bestiller" filer på, fungerer slik at du skriver inn http adressen eller ftp adressen, brukernamn/passord, og ka fil(er) du skal ha.

Så lastes dei filene ned til deiras server, og blir sendt videre til deg med ca. ( + - ) 2 mbit/s...

SÅ FILENE KJØM IKKJE DIREKTE TIL DEG!

Av og til må du vente i et døgn og meir for at filene som du bestilte skal komme til pc'en...

 

Men, for dei som ikkje he xDSL (sanne som meg) der det ikkje er tilgjengelig, er detta et alternativ...

Håper detta va litt oppklarande...

 

mvh

 

Twarr

Lenke til kommentar

Hvis man må bestille nedlasting så blir det vanskelig med p2p programmer.. Og hvis man likevel må være koblet til vha modem/isdn for å surfe så forsvinner jo litt av vitsen med internett/bredbånd da. Men dere/du er kanskje ikke så opptatt av det? Blir litt tungvint å "bestille" nedlasting som man får en eller annen gang i løpet av det neste døgnet. Pc-en må stå på hele tida isåfall.

 

Eneste fordelen som jeg ser er dersom man har behov for å laste ned store filer uten å laste opp noe. Men i hvilke sammenhenger har man bruk for det? Og hvor ofte?

 

Enn streaming av lyd/bilde? Hvordan blir det? Må man være kobla til med vanlig modem samtidig eller?

 

uhm.. Sorry for at jeg ikke svarte på det oprinnelige spørsmålet

 

[ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-08-18 19:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-18 15:04, Cyprez skrev:

Desverre er det ikke alle som har bredbånd tilgang ennå via kabel eller telefon. Jeg er en av dem, og i følge telenor så er det ikke planer om å bygge ut noe ved mitt bosted ennå.


Men jeg har surfet litt rundt å kom over denne siden.



For 2250 kr kan man henge en tallerken på veggen og laste ned filer med 2 MB/s hastighet. Og prisen er inkludert 12 mnd abonnement. Dette er bare enveis komunikasjon, så man må ha Isdn eller Modem oppkopling. Man må bestille nedlasting, litt tungvint, men kanskje et alternativ for oss som ikke kan få bredbånd. Er det noen som har testet dette og kan bekrefte at dette virker?


 

Hei!

 

Eg var godtruandes nok til å prøve dette tidligare i år. Og det ville rett og slett ikkje virke på pcen min! Dvs at dvb-kortet ikkje takla via chipset så godt. Så eg kasta vekk omtrent ein månad med tull og tøys. Til slutt var eg så forbanna at eg sendte heile kortet tilbake, og viss det er noken som vil kjøpe ein "ubrukt" tallerken så har eg en hengandes på veggen....:smile:

 

Men eit tips kan eg gje deg før du slår til på tilbudet som du nemner. Sjekk http://www.europeonline.com og sjå om dei framleis har supertilbudet sitt. Dei selde nemlig dvb-kortet til 59 euro tidligare og når ein kan få fatt i antenner ganske billig blir det billigare enn det som den butikken du nemner skal ha!

 

Men som sagt; eg fekk ikkje dette til, og har du via chipset så bør du i allefall ha i tankane at technisat korta er kresne!

 

Ole

Lenke til kommentar

Eller få en kompis i sverige til å bestille, så "låner" du utstyret fra han/hun.

 

Utrustning och installation 16.000:- (engångsavgift)

Abonnemang (12 månaders abonnemang) 799:-/månad

Prestanda

 

Överföringshastigheten vid nedströms trafik kan variera mellan ca 200 - 400 kbps och för uppströms trafik mellan 40-150 kbps.

 

 

FRD

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eg har EuropeOnline, og kan sikkert svare på mange spørsmåla.

 

Du får ei hastigheit ned som er 4*2mbit.

Dei sender 4 filer ned i slengen i ein fart på 2mbit.

Dersom du då tek ned ei stor rar fil kan det ta ei lita stund, men tek du ned mange 15 mb filer ( som mange warez releaser er i ) så går det ganske kjapt.

 

Nokre spørsmål eg fanga opp i tråden:

 

Quote:


Den 2002-08-18 18:33, Papirpose skrev:

Ser ut som det er litt begrenset, ettersom man tydeligvis må velge downloads fra et arkiv firmaet har (?)


 

Dette stemmer, men du har eit filområde på 700 mb du kan fylle opp og tømme mange ganger i løpet av ein månad.

 

[quote)

Hvis man må bestille nedlasting så blir det vanskelig med p2p programmer..

 

Det blir vanskleg ja, men mulig vis du betalar for Skybooster, då blir det realtime surfing, og det vil virke med p2p programmer og mirc.

 

Quote:


Dette er bare enveis komunikasjon, så man må ha Isdn eller Modem oppkopling. Man må bestille nedlasting, litt tungvint, men kanskje et alternativ for oss som ikke kan få bredbånd. Er det noen som har testet dette og kan bekrefte at dette virker?


 

Japp, eg har det, får ned 20-30 giga i døgnet med diverse ting / tang.

 

Men eg sa jo at det var eit filzone område på 700 mb? Jau, det er til dine downloadar, men med satelitt har det ingenting og sei kor mange som tek i mot signalet og lastar ned, derfor har nokon laga eit 3djepartsprogram for deling av nedlasting.

Eit program som har vore i drift ei stund, men ser ut som det dauar ut no er ffm ( http://www.eontools.de ) Grunnen til det er at ein nytt program er vorte laga til. Det ser ut som det virkar betre enn.

http://clone.6hp.de/ er linken til det programmet.

 

Det med filezone med filarkivet er ikkje noko intresant i det heileteke, av dei som har det er det kanskje 1 og anna som testar om systemet er oppe og går med disse filene. For dei aller aller felste tek i mot shared download. Ein kan oppsummere med at warez aktiveten på tjenesta er relativt høg.

Blant anna Maifa osv har dumpa ned på harddisken min utan om at eg har vist om det. Det kjem også mange divx filmar.

 

Om du vil sjå kva filer som kjem ned kan du ta ein titt på http://www.eontools.de/EFARepository/efare...By=AnnouncedFor

 

Det er denne som snart er ute av drift, og derfor ikkje så mange filer i den lenger, men mange brukar den sikkert endå.

Lenke til kommentar

er jo ikke akurat billig da... grunnpakka uten parabolantenna koster ca 3k, du må betale dine vanlige tellerskritt via modem/isdn, og

 

Abonnement nr 1:

512 Kbits/s overføringshastighet

kr. 395,- pr. mnd.

 

Abonnement nr 2:

1 Mbits/s overføringshastighet

kr. 695,- pr. mnd.

 

Abonnement nr 3:

2 Mbits/s overføringshastighet

kr. 995 ,- pr. mnd.

 

 

Telleskritt:

 

Telleskritt løper så lenge tjenesten er i bruk.

Pris: 25 øre pr minutt pluss startpris 59 øre

 

Sikkert bedre kvalitet en europe online, men prismessig er europe mange hestehoder forran.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...