Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilken trådløs ruter bør jeg skaffe?


Anbefalte innlegg

Jeg skulle anskaffe meg en trådløs ruter til ADSL hos mine foreldre. Jeg har sett litt over anbefalingene på hardware.no, men er ikke helt sikker enda hvilken ruter jeg skal anskaffe. Jeg har ikke brukt mye trådløs utstyr selv så jeg er ikke sikker hvilket merke som ville passet best med tanke på stabilitet.

 

Siden den trådløse ruteren skal være for mine foreldre må den være mest mulig stabil siden jeg ikke alltid er tilstede i tilfelle noen problemer skulle oppstå med ruteren.

 

Jeg har hørt fra en jeg kjenner som har brukt D-Link og som sier at det er bare drit og gir mange problemer samt er ustabilt. Men D-Link er det merket som selges mest her til lands (med tanke på at Elkjøp, Expert, Telebutikken) har nesten bare dette merket.

 

Jeg satt nettopp opp en D-Link trådløs ruter for onkelen min med WPA kryptering. Dette medførte et lite problem som jeg måtte rette opp (selvsagt). han fikk ikke lenger kontakt med ruteren (selv om han oppdaget ruteren). Jeg slo av krypteringen og koblet opp og alt virket. Jeg slo dermed på WPA krypteringen igjen og koblet opp mot ruteren og alt virket.....Jeg er ikke alltids tilstede for å gjøre dette og det ser ut som det kan være noe problemer med D-Link merket. En ting jeg liker med D-Link er dens administratorgrensesnitt, som er veldig enkelt å sette opp.

 

Jeg ville gjerne høre fra erfaringer her på forumet før jeg anskaffer meg en ruter. Prisen må ikke være mer enn 800 kr.

 

Hva med Linksys. Ser Hardware.no anbefaler Linksys WRT-54G (802.11g), men det ser ut som den ikke har støtte for WPA, noe som jeg ser på som nødvendig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

jeg har seinest igår satt opp wrt54g med wpa / pki som er høyest tilgjenglige kryptering (med variabel krypteringsnøkkel) på "hjemmemarkedet.

 

Anbefaler Linksys uten innskrenkninger - har brukt dem i snart 4 år på mange hjemmekontorer og hjemme selv - aldri opplevd problemer med denne.

 

Hilsen,

bit

Lenke til kommentar

jeg vil bare si at mitt 3com system er meget stabit og godt. dette har jeg faktisk ikke "konfigurert" mer enn 2 ganger på snart 4 år! og restartene har kun vært pga strømbrudd. tror ikke jeg har passordet til boksen lengre heller, men hva gjør vel det? :D har 2 arb. stasjoner på trådløs samt 2 på tråd. funker som eff.

 

3com :love:

Lenke til kommentar

Har selv en Zyxel 334WT som jeg er meget godt fornøyd med. Har ikke hatt den i mer enn litt over en måned enda, men har ikke hatt problem med den i det hele tatt etter at jeg byttet fra en meget ustabil Jensen Ruter. Den kostet ca. 1000 kroner når jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...