Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PSU eller skjermkort ikke helt som det skal være


Anbefalte innlegg

hallo allesammen!

 

Jeg har nå fått ett litt snodig problem med min personlige datamaskin (PD), problemet lyder; Når jeg slår på maskinen får jeg opp en beskjed hvor det står at jeg ikke har koblet strøm til mitt skjermkort (Sapphire ATI Radeon 9800Pro Atlantis), dette har jeg som regel løst ved å ta molexkontakten ut for så og sette den inn i skjermkortet igjen.

Dette er ikke som det skal være, men har fungert så jeg har ikke tenkt noe mer på det, men nå i kveld ville ikke dette fungere lenger.

 

Fra PSU'en går det to kabler med to molexkontakter på, den ene av disse kablene går til DVD-RW, og diverse vifter, den andre går til skjermkort og HDD. Jeg prøvde i sta å koble molexkontakten som vanligvis går til HDD til skjermkortet uten at det fungerte, deretter tok jeg kontakten som går til DVD-RW, satte på en splitter og koblet den til skjermkort og da fungerte det plutselig! Rart tenkte jeg og prøvde igjen med den som vanligvis er tilkoblet skjermkortet, da dukket beskjeden opp igjen "ingen strøm til skjermkortet".

 

Har aldri hatt noen problemer med HDD som alltid har vært tilkoblet samme kabel som skjermkortet, og når jeg måler på kontaktene måler jeg 7V, 5V og 12V, akkuratt som det skal være.

Nå sitter jeg da igjen med spørsmålet: Er det skjermkortet eller PSU som ikke helt som det skal være? hva tror dere?

 

 

PS. Jeg hadde tidligere problemer med at den beskjeden dukket opp og jeg måtte ta kontakten ut og inn for å få startet maskinen, men da reparerte det seg selv og fungerte i mange måneder, nå har problemet vært her i noen uker....

 

 

Mine specs:

Biostar M7NCD Ultra (8.x) Socket A

AMD Athlon XP 2500+

Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 Dual Channel

Sapphire ATI Radeon 9800 Pro Atlantis

NorthQ NQ-4001 400W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...