Gå til innhold

lakkering av mx518

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

jeg sitter her og venter på deler til pcen mens jeg tenker på å lakkere keyboardet mitt

og MX'en min. Noen som vet om det gåran å lakke mx518? Da tenker jeg i hovedsak på det som ser ut som om det er bulket. Jeg tenkte muligens at det gikk an å ta av det dekselet og lakke det. Keyboardet har jeg sjekket og det går an å lakkere.

på forhånd takk

mvh peaTy

post-226-1128265296_thumb.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet går det ann å ta av dekselet på MX518, det går iallefall på MX510.

Du kan jo bare skru opp å se, da. Og så kan du skru ut lodda i samme slengen.

Skrevet (endret)

Hvis du skrur den opp: Pass på alle fjærer og dingsebomser ved rullehjulet... Datt av ei fjør hos meg, men fikk heldigvis satt den rett på (tror jeg :p ) :thumbup:

EDIT: En bokstav feil, gitt..

Endret av Trussl
Skrevet

Men. Knappene er jo "fast" i hele dekslet. Så når du trykker så bøyes jo den "plata". Å da vil jo lakken sprikke/flasse av? :dontgetit:

Skrevet (endret)

nope, musa er den samme som mx510 bare noe fårbredringer på den optiske siden ! den er enkel å ta av deksle på, tre skruer, to oppe en nede !

de er gjømt under et klistre merke, med et lite x bare putt skrutrekkern inn der !

men hva er pointe med å lakke ? musa er jo drit stilig, å du vill alderig få til et så bra resultat med hendene dine ! nærmere tvært imot ! men jeg skal ikke avgjøre dine valg ! lykke til i allefall :thumbup:

Endret av Damination
Skrevet
nope, musa er den samme som mx510 bare noe fårbredringer på den optiske siden ! den er enkel å ta av deksle på, tre skruer, to oppe en nede !

de er gjømt under et klistre merke, med et lite x bare putt skrutrekkern inn der !

men hva er pointe med å lakke ? musa er jo drit stilig, å du vill alderig få til et så bra resultat med hendene dine ! nærmere tvært imot ! men jeg skal ikke avgjøre dine valg ! lykke til i allefall :thumbup:

Tror du missforsto meg. :p Jeg mente at hvis du HADDE lakkert den, og trykka ned knappene, så ville lakken da flasse av osv? :dontgetit:

Skrevet

det jeg mener er at det er lys på det..

jeg kjøpte det i danmark så det er nok litt vanskelig å få tak i her i norge...

DSCN0708.jpg

men der er lyset....

funker bra ja.. kjempefornøyd..

Mvh Petter

Skrevet

lakkering av deler som ofte er i fysisk kontakt er ikke noe god kombinasjon... Deler som plastikken på musa er oftre støpt i den fargen som den skal være.. lakken vil "slites" vekk og bli matt kort tid etter den er blitt lakkert, så dekke anbefaler jeg ikke vertfall :nei:

• 2 uker senere...
Skrevet

ta av "lokket" på musen, puss med grovt sandpapir->lakker 2-3 tynne lag med den fargen du vil ha-> så kan du lakkere 1-2 lag med klarlakk. da skal det se fint ut + det skal være slitesterkt ;)

Skrevet

hehe

det er akkurat der jeg har fått ideen fra...

men tviler på at jeg virkelig kommer til å gjøre det..

kan fort bli dårlig eller bli slitt lett vekk...

mvh Petter

Skrevet

Hmm.. hva med å ta med "dekslet" (da mener jeg knappene og det de sitter fast i) til en reklameprodusent e.l. og få laget et helt nytt grafisk utseende til musa? De kan skrive ut et slikt grafisk "klistremerke" i rett fasong slik at det bare er å klistre rett på. Da blir det iallefall slitesterkt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...