Gå til innhold

Regler mot usportslig opptreden i håndball?


Anbefalte innlegg

Forrige uke var jeg og så på broren min spille håndballkamp. Det var mye rått spill og stygge knep, og stemningen ble etter hvert ganske amper ute på banen.

Da det var cirka 1. minutt igjen og det andre laget ledet klart, tok dette laget time-out.

Men i stedet for å bruke time-outen til å snakke sammen/drikke vann, løp de bort til tribunen og jublet mens de tok "bølgen" og tok i mot applaus fra sine suuportere!

Mange reagerte på det og sa direkte til treneren at dette var virkelig blærete gjort, men han bare gliste og sa stolt at det var kjempeflott, det var jo hans idè.

Jeg mener å ha hørt om en som fikk gult kort under en fotballkamp for å drible keeperen og legge ballen på streken og dytte den inn med hodet eller hælen. Finnes det en lignende regel i håndball?

Egentlig ingen stor sak, men jeg blir så gretten av sånne blærete folk... :hrm:

Endret av magnus310
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forrige uke var jeg og så på broren min spille håndballkamp. Det var mye rått spill og stygge knep, og stemningen ble etter hvert ganske amper ute på banen.

Da det var cirka 1. minutt igjen og det andre laget ledet klart, tok dette laget time-out.

Men i stedet for å bruke time-outen til å snakke sammen/drikke vann, løp de bort til tribunen og jublet mens de tok "bølgen" og tok i mot applaus fra sine suuportere!

Mange reagerte på det og sa direkte til treneren at dette var virkelig blærete gjort, men han bare gliste og sa stolt at det var kjempeflott, det var jo hans idè.

Jeg mener å ha hørt om en som fikk gult kort under en fotballkamp for å drible keeperen og legge ballen på streken og dytte den inn med hodet eller hælen. Finnes det en lignende regel i håndball?

Egentlig ingen stor sak, men jeg blir så gretten av sånne blærete folk... :hrm:

dette er ikke uvanlig i det hele tatt. Tenker da på håndballepisoden. Har selv sett et hundretalls håndballkamper på forskjellig nivåer, og dette hender tid til ofte.

Lenke til kommentar
Jeg mener å ha hørt om en som fikk gult kort under en fotballkamp for å drible keeperen og legge ballen på streken og dytte den inn med hodet eller hælen.

Det hørtes veldig usannsynlig ut.

Det kommer helt an på... Det kan godt gis gult kort for dette, og kalle det en usportselig opptreden, ved at du driter ut motstanderen...

 

Jeg og laget mitt spilte en kamp her før sommeren, som vi til slutt vant 29-0... Midt i 2.omg, da vi leda 18-19 - 0 begynte en på laget mitt å stupe kråke da han førte ballen... Pga dette fikk han en advarsel av dommern, for å drite ut motstanderen...

 

Men som sagt, det kommer helt an på kampsituasjonen, og på dommern...

Lenke til kommentar

Trådstarter: Når det først blirt ampert på banen, er det veldig vanskelig å få roet alt ned igjen. Spilte selv en kamp idag mot Runar (vi er STIF), der det gikk skittent for seg. 4 sekunder før slutt, da en av våre spillere var rett ved mål, kommer det en bak og sparker til bena hans. Dette er vi dog ganske vant til, da det er en vanlig situasjon. Men det er jo absolutt ingen grunn til å sparke en rett ned da vi leder med 8 mål uansett. Dommerene fikk virkelig kjørt seg denne kampen ja ;).

Lenke til kommentar

Husker selv en episode fra en klassecup, Et lag ledet 9-7 når det var igjen 15 min. Når det ledende laget tar avkast tar en av de beste spillerne på laget å skyter ballen i eget mål, bare får å tøffe seg :thumbdown:. Dommern reagerte ve å gi han 2-minuter :!:

 

Kan også nevne det at han som gjorde dette også er en stor dust hele tiden !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...