Gå til innhold

ADSL på LAN

ThaJaCkal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å arrangerer ett LAN for 90 stykker akkurat denne helgen, og sliter litt med internetten. Noe som i og for seg ikke er så altfor rart siden vi bare har ADSL. (7500/750kbit).

Problemet er at uploaden ligger på fult hele tiden, og vi får derfor lite inn. DNS requester går tregt osv.

Vi har en fungerende DNS, men problemet er mer fildeling ut mot internett. (DC, Torrent, osv...)

Så jeg trenger en fin og oversiktelig firewall for hele LAN'et, som jeg kan innstallere på min windows 2000 server gateway.

Og finnes det alternativer til internet connection sharing i win2k? en software bit eller noe slikt?

Og PS. Linux med IPTables er desverre ikke ett alternativ, da jeg er den eneste med linux peil her, og jeg vil også gjerne ha litt søvn.

-Takker for alle raske svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...