Gå til innhold

mest støysvake psu til under 1000'lappen

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger en så stille som mulig psu. så lenge det er over 350W er det kun støy som teller.

helst ikke over 1000kr!

og helst fra komplett.

haster!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer for MIST 500W, nesten umulig å høre den når det bare er den som står på. Det er ikke den som kommer til å lage mest lyd i systemet ditt :thumbup:

Skrevet

Jeg har oppnådd nivået hvor jeg ikke hører PCen under drift, hvor siste jeg byttet ut var PSU, byttet til MIST sin. Jeg kan på det sterkeste anbefale denne.

Skrevet

Takker og bukker for svar!

MIST 430W er ikke et alternativ? dualfan fører kanskje til mer støy?

Noen som har et billig dualmonitor grafikkkort å anbefale? PC skal kun brukes til musikkproduksjon.

Skrevet

Dualfan lager mer støy ja, spess siden det er 80mm-vifter som blir brukt (noen ganger en 80mm og en 120mm)

På 80mm-vifter får du en suselyd, og de må jo spinne på høyere omdreininger for å flytte like mye luft som en 120mm vifte på lavere turtall. ;)

• 4 uker senere...
Skrevet
Dualfan lager mer støy ja, spess siden det er 80mm-vifter som blir brukt (noen ganger en 80mm og en 120mm)

På 80mm-vifter får du en suselyd, og de må jo spinne på høyere omdreininger for å flytte like mye luft som en 120mm vifte på lavere turtall. ;)

4936976[/snapback]

hva med denne a? http://www.hardwareshop.no/p/308410/

Sliter med støy i pcen selv nå og har tenkt på denne....

Skrevet

sorcer83: Tror ikke det kommer så mye lyd ut fra den, 12-17db er ikke så høyt at du hører det omtrent. Tror heller du vil få "problemer" med støy fra bl.a. harddisker og skjermkortviften enn fra PSU`en ;)

Og NorthQ får mye skryt, skal være gode PSU`er :thumbup:

Skrevet
sorcer83: Tror ikke det kommer så mye lyd ut fra den, 12-17db er ikke så høyt at du hører det omtrent. Tror heller du vil få "problemer" med støy fra bl.a. harddisker og skjermkortviften enn fra PSU`en ;)

5062418[/snapback]

Det hørtes bra ut.. Finner det ut i dag, da kommer den på døra;)

forska meg litt frem og tilbake med å stoppe vifter i går, og det som bråker mest i pcen min er diskene. har 4 disker for øyeblikket og er derfor gått til innkjøp av en 300GB seagate barracuda og kommer til å kaste ut 3 av de diskene som sitter der.. håper på litt mindre bråk da.

Ett siste spørsmål : Skjermkortet mitt er av type GF4 Ti4200 med en liten sinna vifte. Kan jeg trygt montere en heatpipe ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306458&cks=PRL ) uten frykt for at det blir for varmt?

Beklager til trådstarter for "lån" av tråd ;)

Skrevet

5062418[/snapback]

Det hørtes bra ut.. Finner det ut i dag, da kommer den på døra;)

forska meg litt frem og tilbake med å stoppe vifter i går, og det som bråker mest i pcen min er diskene. har 4 disker for øyeblikket og er derfor gått til innkjøp av en 300GB seagate barracuda og kommer til å kaste ut 3 av de diskene som sitter der.. håper på litt mindre bråk da.

Ett siste spørsmål : Skjermkortet mitt er av type GF4 Ti4200 med en liten sinna vifte. Kan jeg trygt montere en heatpipe ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306458&cks=PRL ) uten frykt for at det blir for varmt?

Beklager til trådstarter for "lån" av tråd ;)

5070096[/snapback]

Kjøp heller en zalman kjøler med vifte og sett på silent mode (5v).

Skrevet
Kjøp heller en zalman kjøler med vifte og sett på silent mode (5v).

5070110[/snapback]

Zalman sier at man kan deaktivere vifta hvis kortet er et 5700 eller nedover, som i dette tilfellet er :) .

vf700_list.gif

Skrevet

Du har kanskje bestemt deg for PSU nå, men hvis ikke har shg.no og etter hvert flere andre fått inn seasonic psu'er, og disse skal være veldig støysvake og effektive.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...