Gå til innhold

Formatere Linux


wil

Anbefalte innlegg

jeg lurer bare på jeg skal bytte distro, men jeg vet ikke hvordan jeg formaterer en linux partisjon og sletter en Swap partisjon. kan noen si meg hvordan jeg gjør det. jeg skal formatere linux partisjonen og slette swap partisjonen fordi at jeg skal begynne fra bunnen igjen.

 

[ Denne Melding var redigert av: wil på 2002-08-17 10:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også mulig å bare starte installasjonsprogrammet til den nye distroen så kan du ordne med partisjonene derifra (gjerne grafisk). Skal du ha de samme partisjonene som før (bare formatere dem) har du også mulighet for dette her...eventuelt slette og legge til og styre og stelle som du vil :smile:

 

På tide du la inn noe nå wil :grin:

Lenke til kommentar

mandrake's siste installasjons program har en utrolig god partisjonerings dings (kanskje denne ikke er bare på mandrake sin, men det er den jeg kjenner til) hvor du kan lage og slette partisjoner i mange formater. lett å bruke er den også, selv om distroen er kanskje litt for n00b for mange her...ikke vet jeg...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-19 21:11, anarchima skrev:

mandrake's siste installasjons program har en utrolig god partisjonerings dings (kanskje denne ikke er bare på mandrake sin, men det er den jeg kjenner til) hvor du kan lage og slette partisjoner i mange formater.


Joess, partisjonerings dingsen kan partisjonere...

Lenke til kommentar

har har...det jeg prøver å si i mitt utrolig dårlige ordforråd er at Mandrakes partisjonerings-program støtter flere filsystem formater, ikke bare ext2 og fat32, etc pluss at det presenterer det i et pent GUI som er lett å bruke :razz:

 

...kanskje ikke så über1337 som fdisk o.l. men lettere for newbien...og det er vel greit?

_________________

retrohouse studio

icon.gif

http://m0rax.d2g.com/rt1/

 

[ Denne Melding var redigert av: anarchima på 2002-08-19 21:52 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...