Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem Telenor --> Dlink DI-624 oppkobling


Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe !

 

Har bridgemodem fra Telenor og en trådløs ruter fra Dlink DI-624 versjon c3.

Jeg har tilkobling mellom bærbar pc og router.

Jeg har internettilgang når jeg kobler adsl modem direkte i pc.

MEN når jeg kobler adsl modem i wan porten til dlinken får jeg ikke connection med internett. Jeg har fulgt "oppskriften".

 

Det må sies at jeg hadde en nøyaktig lik router som fungerte tidligere, men denne ble tatt av lynet og fikk ny. Kan dette ha noe med saken å gjøre ?

 

Takk for alle svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Høres ut som du ikke har satt opp routeren til å bruke PPPoE. Default står routrerene til DHCP så du må endre den til å bruke PPPoE, så skrive inn [email protected] og password.

Har lagt inn PPPOE med brukernavn og passord i ruter oppsettet. Det merkelige er at Telenor kan se at jeg har hatt kontakt med de, men med feil brukernavn eller passord. Det høres rart ut. Har dobbeltsjekket brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

Det stemmer ikke helt det du sier her serond, PPPoE er vilken protokoll modemet bruker for å koble seg til telenor. DHCP, er routerns evne til å dele ut ip adresser til maskiner som kobler seg til routeren.

 

Er det dhcp funskjon på modemet ditt otkristo?

 

Edit: At du har feil brukernavn og passord kan vel ikke stemme siden du har kontakt når du kobler direkte i modemet.

Endret av NakedChef
Lenke til kommentar
Det stemmer ikke helt det du sier her serond, PPPoE er vilken protokoll modemet bruker for å koble seg til telenor. DHCP, er routerns evne til å dele ut ip adresser til maskiner som kobler seg til routeren.

 

Er det dhcp funskjon på modemet ditt otkristo?

 

Edit: At du har feil brukernavn og passord kan vel ikke stemme siden du har kontakt når du kobler direkte i modemet.

Det er jeg usikker på om det er DHCP. Det er et Alcatel Speedtouch modem, mener det er et bridgemodem.

Lenke til kommentar
Ser ut som du har rett i at modemet ikke har dhcp funskjon, klarer routeren å kob le seg til internett i det hele tatt?

Jeg antar du har tatt med @online.no i bruker navnet, det må man som regel.

Aller først takk for tilbakemeldinger!

Jeg har med online i brukernavn. Når jeg går inn på ruteroppsettet og statusbildet står det i WAN bildet 0.0.0.0 . Når jeg klikker på "Connect" skjer det ingenting.

 

Det merkelige er at jeg hadde en nøyaktig lik router for noen uker siden og den fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...