Gå til innhold

Runtime error 3704 og runtime error 9


Anbefalte innlegg

Hei

 

Hva kan grunnen være til at jeg får runtime error 3704 og runtime error 9 i et VB program på EN maskin?

 

På alle andre maskiner fungerer det uten problemer.

 

Programmet er innstallert med samme installasjonsprogram, alle maskinene er engelske og norske XP maskiner.

 

3704 kommer når jeg prøver å adde en record i en form (trykker på "ny" knappen)

9 kommer når jeg prøver å åpne en form med bl.a. en flexgrid.

 

Kan det være noe som er innstallert på maskinen det feiler på som kan ødelegge for mitt program?

 

På forhånd takk.

 

[space]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener installasjonsprogrammet skal ta seg av det, men nå kan jeg nada om dll problemer. Laget installasjonsscript ut fra eksempler.

 

Har det ikke her nå, men kan poste litt fra dll relaterte linjer i scriptet senere.

 

Programmet fungerer på "nye" maskiner uten noe annet enn XP installert, og fungerer også på bruksmaskinen min, som ikke er reistallert på 3 år, med alt det medfører av programmer ut og inn.

 

Har ikke tilgang til pcen det skjærer seg på nei...

Sende ham alle dll filene det funker med og be til Gud om at ikke alt det andre han har på maskinen krasjer? :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker inno setup 5.

 

Her er linjene som har med dll'er å gjøre:

; begin VB system files
Source: vbfiles\stdole2.tlb; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regtypelib; Components: VB6RT
Source: vbfiles\msvbvm60.dll; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver; Components: VB6RT
Source: vbfiles\oleaut32.dll; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver; Components: VB6RT
Source: vbfiles\olepro32.dll; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver; Components: VB6RT
Source: vbfiles\asycfilt.dll; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile; Components: VB6RT
Source: vbfiles\comcat.dll; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver; Components: VB6RT
; end VB system files

Source: vbfiles\msstdfmt.dll; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver

Source: vbfiles\msbind.dll; DestDir: {sys}; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver

Source: C:\program files\common files\designer\msderun.dll; DestDir: {pf}\common files\DESIGNER; Flags: restartreplace uninsneveruninstall sharedfile regserver

Lenke til kommentar

Jeg ville anbefalt å benyttet mer omfattende feilrapporteringsrutiner, eksempelvis denne programpakken eller HuntERR. På den måten kan du skaffe deg en mye bredere oversikt over problemstilningen, noe som vil lette feilsøkingsarbeidet.

 

For å eksemplifisere - jeg har implementert HuntERR i YourTime-kalenderprogrammet mitt. Det har ført til at jeg ALDRI har opplevd fatale krasj som terminerer applikasjonen. Jeg er sikker på at kundene dine setter svært lite pris på å miste alt sitt arbeid når kun en liten bagatell oppstår. Gode protokoller for feilrapportering er derfor meget viktig.

 

Hvilket databaseformat benytter du, forresten? Microsoft Access 2000?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...