Gå til innhold

Xbox, vil ikke starte


_tHokA_

Anbefalte innlegg

Har akuratt montert en Xecuter 3 i xboxen min. Alt er gjort nøye, brukte lang tid. Både jeg og fattern så over at alt stemte, men da vi prøver å skru på xboxen så bare lyser chipen blått (blått lys under chipen) i noen sek så slokker den. Ingenting skjer, ingen bilde på skjermen, vifta står stille.... MEN da jeg drar ut chipen av "pin head'ene" (ikke ledningene som er tilkoblet) som den står på så starter xboxen opp vanlig.

 

Hvorfor vil ikke xboxen starte opp med chipen? Noen som vil hjelpe meg?

 

Xboxen er av versjon 1.6 (crystal), chipen er kjøpt "ny"... tror den har vært brukt, men er ikke sikker.... Harddisken er byttet ut med en ny 120GB som er helt ren (ingen partisjoner)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Det kan bety to ting.

 

DEtte er jo en v1.6 modell. Hvis rebuildern din ikke er korrekt vil dette skje når du starter xbox MED chip.

 

Så du bør sjekke loddepunktene på rebuildern.

 

Hvis du booter opp en chip med BIOS som ikke støtter 1.6 vil du også få svart skjerm.

 

Du har husket å rebuilde ikke sant? siden det er v1.6?.

 

ps! Chippen kan lyse og alikevel kan det være feil ved installasjon.

Lenke til kommentar

Jeg sjekket over loddingene og alle er OK, men jeg hadde glemt å fikse hele rebuild adapteret.

 

Now for the most difficult bit - the v1.6 LPC Rebuild. You should note that this is needed for v1.6 Xbox's ONLY. We have to do this because 4 of the LPC outputs (namely LAD0 / LAD1 / LAD2 / LAD3) are actually missing. These points are of course needed for any LPC modchip to work so we simply connect the "LAD's" to where the signal is actually live on the motherboard. All points are relatively easy if you have some amount of soldering experience - you may struggle if this is your first time so take care !

 

Tror det er denne jeg glemte :innocent:

Lenke til kommentar

hurra :thumbdown::thumbdown: Der tror jeg printen ble ødelagt på xbox motherboardet... :thumbdown:

 

Må prøve å få fikse dette :(

 

En annen ting jeg kom til å tenke på. Hva med den nye harddisken som jeg har satt inn (120GB). Hva skal gjøres med den før jeg kan bruke den på Xboxen. Det var Windows på den før, men jeg har fjernet alle partisjonene. Må jeg lage en ny partisjon på den disken med hjelp av datan eller gjør xboxen det selv?

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Ta gjerne et bilde av hovedkortet ditt slik at vi kan se hva som er ødelagt.

Går som regel ann å strekke ledning fra et annen punkt for å rette feilen.

Har du multimeter vil det hjelpe en god del.

Har fått kontakt med en i Oslo som skal hjelpe meg. Har sendt han bilde av printen, og han mente det var mulig å fikse det. Så jeg skal levere alt til han så skal han få lov til å se litt på det.

 

Takk for all hjelpen her inne :D (skal aldri mer skru på xboxen)

Lenke til kommentar

Ja, jeg har også fått flere av disse inn .

Har vel 3-4 xboxer her nå som kunder ikke har hentet siden hovedkortet er dødt.

 

Det går an å fikse det meste, så du kan godt sende meg et bilde alikevel for en ny vurdering.

 

Jeg har modifisert 50-60 boxer så mulig jeg kan hjelpe deg.

 

Har du multimeter?

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...