samemann Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 (endret) Har fått bredbåndsfabrikken i hus her, 10/10mbit, og er egentlig strålende fornøyd med fiberlinja mi, men det er en ting jeg stusser over.. Er det ikke slik at jeg skal kunne laste ned og sende data i maks hastighet samtidig? Det skal vel være Symetrisk hastighet. Feks 1.1mb/1.1mb pr.sek. Er det noe jeg må forandre noe sted for at det skal fungere optimalt. Hvis jeg tar ned på fullt, så synker uploaden min helt ned til 250-300kb/sec. Takk for alle svar. Endret 27. september 2005 av samemann
Cilleron Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=452431 hvis du leser litt i denne tråden, vil du se noe om hvordan tcp/ip fungerer, men hvor mye man mister pga dette, vet jeg ikke...
samemann Skrevet 27. september 2005 Forfatter Skrevet 27. september 2005 hmm.. Gjorde meg ikke klokere, pga på bredbåndsfabrikken sin hjemmeside står det følgende : "Med Bredbåndsfabrikkens teknologi kan du sende informasjon med samme høye kapasitet som du kan ta imot den. Det er det vi mener med høy overføringshastighet i begge retninger." Som det stod i den tråden du refererte til, "Har gjort et par tester med linjen. Fikk et tips og prøve å sette modemet i full duplex mode. Dette gjorde vondt værre og linjen ble 256kb i download og maks 45 kb/s upload. Ser ut at Half Duplex mode funker bedre." Kan det ha noe med det og gjøre?
Cilleron Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 nei, mer med at tcp/ip-protokollen krever bekreftelse på alle pakker mottatt, og dette senker hatigheten din ut.
samemann Skrevet 27. september 2005 Forfatter Skrevet 27. september 2005 Men det er jo ikke noe særlig Er det noe jeg kan gjøre for å forbedre linja?
JediMindTriks Skrevet 27. september 2005 Skrevet 27. september 2005 hvis du sender i full hastighet, kan du umulig laste ned i full hastighet samtidig, det fungerer slik at når du laster ned trenger du å sende info samtidig for at nedlastingen fungerer hvis du laster ned i feks 2mbit, trenger du å sende ut info som tilsvarerca 256kbit
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå