Gå til innhold

SLI , kjøre 2 forskjellige skjermkort. går det?


wewwen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså...om du har to forskjellige modeller av samme kort (f.eks. asus 6600gt og msi 6600gt) så bør jo dette være like bare som 2xmsi 6600gt...men, skal du kjøpe nytt så er det stort sett best å kjøpe et dyrere kort istedenfor to kort i SLI...unntaket er om det ikke finnes dyrere kort...

 

...fordelen med SLI er jo at man kan oppgradere uten å skifte ut kortet man har...f.eks kan jeg kjøpe et nytt 6600gt, istedenfor å bruke mere penger på et dyrere kort...

 

...men, å kjøre to forskjellige kort som har forskjellige hastigheter...f.eks. et 6600gt og et 6800, så vil jeg tro at 6800 blir klokket ned og man får samme ytelse som ved 2x6600gt... :)

Lenke til kommentar
Tidligere måtte du ha 2 helt identiske SLI sertifiserte kort, men med nyestes drivere tror jeg du hvertfall kortene kan ha forskjellig produsent så lenge resten er likt. Kan ikke huske helt hvordan det var.

Nå i 75-serie ForceWare må kortene være fra samme produsent, men BIOS kan være forskjellig...

 

I 80-serien som er rett rundt hjørnet kan du fritt blande kort fra forskjellige produsenter...

Lenke til kommentar

Hva med f. eks. en XFX 7800GT og en XFX 7800GTX? Kan disse kjøres sammen?

Vil isåfall GTX'en bli kjørt på lavere hastighet, altså GT hastighet?

 

Har nemlig GT kortet fra før, men tenker på å kjøpe et til for bedre ytelse. Er jo ikke noe poeng å betale 500kr mer for GTX'en hvis den kjører i GT hastighet..

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Hva med f. eks. en XFX 7800GT og en XFX 7800GTX? Kan disse kjøres sammen?

Vil isåfall GTX'en bli kjørt på lavere hastighet, altså GT hastighet?

 

Har nemlig GT kortet fra før, men tenker på å kjøpe et til for bedre ytelse. Er jo ikke noe poeng å betale 500kr mer for GTX'en hvis den kjører i GT hastighet..

det du spør om er det samme jeg lurer på: hva skjer med ytelsen på det kortet som er bedre eller dårligere?

Lenke til kommentar
Er ikke helt overbevist om hvordan det er med SLI, men med crossfire har jeg iallefall lest at det beste kortet blir klokket ned...

 

...jeg kan ikke tenke meg at noe annet vil skje med SLI, om det i det hele tatt er mulig å kjøre kort med forskjellig hastighet...

Ja, du kan kjlre kort med forskjellig klokkefrekvens i SLi. Jeg har et nvidia refferanse kort på 400MHz, og et på 450MHz i SLI

Lenke til kommentar
Raptor' date='30/09/2005 : 16:19']
Er ikke helt overbevist om hvordan det er med SLI, men med crossfire har jeg iallefall lest at det beste kortet blir klokket ned...

 

...jeg kan ikke tenke meg at noe annet vil skje med SLI, om det i det hele tatt er mulig å kjøre kort med forskjellig hastighet...

Ja, du kan kjlre kort med forskjellig klokkefrekvens i SLi. Jeg har et nvidia refferanse kort på 400MHz, og et på 450MHz i SLI

må bare spørr hva skjer hvis grafikken er litt for god og det en kortet ikke helt greier å følge med vil f.eks nedre eller øvre halvdel hakke da?

Lenke til kommentar
Begge kortene kjører likt så det blir vel ingen issue.

Dessuten tegner de vel annenhver linje nedover på skjermen....

Mener å huske de rendrer ca. halve skjermen hver. Dette er dog dynamisk, så hvis f.eks. ene halvdelen har flere detaljer så vil det kortet som tar seg av denne biten få en mindre prosentandel av skjermen å rendre. Regner med at det er slik det blir delt opp når klokkefrekvensen, og dermed hastigheten, er forskjellig på to kort.

Endret av Elgvenn2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...