Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen stoppa etter scandisc, Ingen livstegn


Anbefalte innlegg

Heisann ivrige Forum-lesere

 

(For dere som ikke gidder å lese gjennom alt står det ett enkelt spørsmål på bunnen som vil hjelpe meg stort)

 

Tok på meg å hjelpe onkelen min å reparere dataen. Det startet med at Windows Xp ikke ville starte så jeg prøvde å kjøre en scandisc på den fra windows 98.(som også ligger på maskinen) Den klarte vel ikke å fullføre så jeg tok ut harddisken og prøvde å sette den i min maskin. Da hadde harddisken blitt om til mange mapper som heter found 001 osv.

 

Etter å ha gjennoppretta en god del av informasjonen så tenkte jeg at jeg skulle prøve å kjøre scandisc fra DOS isteden. Kobla hardisken over i onkels maskin og starta opp. Kjørte scandisc og fikk da beskjed om at det var mange filer (25 Gb) som ikke var på rett plass og om jeg ville forsøke å reparere disse. Jeg sa ja og maskinen begynte å jobbe. Etter 5 min var den ferdig med gjennopprettinga og sa at ei anna mappe var feil og reparerte dette. Deretter fikk jeg beskjed om at scandisc måtte kjøres på nytt pga endringer på strukturen. Den starta med dette og jeg snudde meg bort ett øyeblikk og etterpå var skjermen avskrudd og dataen død.

 

Makinen var på 500 Mhz hvis jeg ikke tar feil og det hadde samlet seg endel støv inne i maskinen

 

Så er spørsmålet: Hva er feil?

 

Når jeg forsøker å starte dataen skjer ingenting.

Har prøvd å koble bort alt utenom strømkontakta til hovedkortet uten resultat.

Har forsøkt å bytte ledningene til av\på bryter og reset knapp, uten resultat.

Biosen har jeg forsøkt å resette oxo.

 

Mistenker (uten grunn) strømforsyninga og lurer på hvordan man tester den. Har skrevet ut en sak fra internett hvor man skal ha diverse spenninger osv.

 

Ville deretter prøve å sjekke strømforsyninga men er litt usikker på hvordan man starter den. Gjør man det ved å legge 5V sb til PS on kontakta eller var det en annen måte?

 

Takk for alle finurlige innspill

Mvh RuBINo

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...