Gå til innhold

Overklokk's Mod shop 2005


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har så mange ting jeg jobber med innen fasekjøling, så tenkte å dele noe av det med dere . Derfor laget jeg denne tråden som vil ta for seg mange av mine prosjekter i tiden framover.

 

Det første jeg starter med er å se om jeg kan få noe mer ytelse ut av en Mach2 GT som 3dfxcoolsponset meg med.

 

Her ser dere riggen satt opp til test før jeg begynner på den. Den kjøler en FX55 på 3200Mhz ved 1,65volt

 

Riggen.jpg

 

Bildet under viser LCD tempen og den riktige evap tempen på meteret mitt. Som dere ser lyver LCD displayet en del :( Tempen her er ved maximal load fra CPU med Ricky Tweeak

 

Load-temp-3200mhz-165v.jpg

 

Her er et screen som viser at Speedfan raporterer +6c på cpu.

 

load-screen-3200.gif

 

Den kjøler helt klart bra som den er men.. mye vil ha mer :) 3200Mhz var max jeg klarte nå med denne prosessoren. Økte jeg spenningen til f.eks 1,8volt så klokket den dårliger. Dette skyldes nok at GT'en ikke klarer å kjøle bra nok.

Nå skal denne under kniven så får vi se om den klarer noe bedre temp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nice enme på Worklog!

 

hva har du tenkt du å gjøre for å forbedre ytelsen?

 

 

Vet ærlig talt ikke om det mulig å hente så mye ytelse fra denne men skal prøve med litt små justeringer. Legge til en desuperheater, justere litt på cap rør etc så får vi se hva den vil :)

Alltids noe å hente :D

 

Litt lenger slange evt. en reciever på sugesiden burde tillate mere gass og høyere flow til evap.

 

Kunne vært artig å prøve dette uten å forlenge caprør først .. du har kanskje prøvd alt?

Lenke til kommentar

Ja da har jeg testet end el forskjellige mods på denne GT'en og som jeg fryktet var det ikke så ille mye å hente uten å bytte til en bedre evap, men noe bedre ble den da :)

 

Stripping av uniten:

 

strippet.jpg

 

Så flyttet jeg kondenseren et par cm fram for å gi plass til en desuper heater:

 

kondenser-flyttet.jpg

 

Når dette var gjort monterte jeg en pent kveilet desuperheater... det ble sykt trangt med det gikk :)

 

desuper.jpg

 

Deretter justerte jeg litt på caprør lengden + at jeg økte lengden på sugerøret med 1meter. Dette ligger oppe over kompresoren og var umulig å ta bilder av.

 

Evap slangen ble forlenget en del slik at uniten kan stå ved siden av en maskin. Dette er mer brukervenlig når man bencher, men ikke så smart om man vil ha kabinettet på toppen :) La også på ny og tykkere isolasjon samt en ny lekker sleeving fra evap og ned.

 

Ny-braided.jpg

 

Når jeg nå er nesten klar med å fintune gassmengde etc må jeg si meg ganske fornøyd. Speedfan raporterer om ca 7c lavere load temp en orginalt.

 

3200mhz-load-GT-moddet.gif

 

Som jeg nevnte i førte post så viser ikke LCD displyet særlig riktig...... og enda værre blir det når den er moddet til å bli kaldere.

 

load-temp-LCD.jpg

 

Dette er load temp med rickey tweak :) Riktig temp på evap målt med manometer var -41c(glemte å ta bildet av det)

 

Idle på 3200Mhz var LCD på -62c og Manometer på -49c :)

 

Nå skal enheten settes sammen og så skal jeg teste den på en 3000+ winny oxo :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal du starte serieproduksjon av slike bokser Overklokk?

 

OT:

jeg må vell snart begynne å irritere folk med *mine inlegg poster*
jeg er såå lei av å se disse inleggene dine i alskens poster.

ikke gir de mening og det står max 5 ord i de inleggene dine.

mange inlegg her på hw.no gir deg ikke status. det er det som står i dem som betyr noe.

hvis du får nå la oss si 5k innlegg og jeg ser deg kommer jeg til å tenke #(fant ikke på noe godt i slengen)#

nå sier sikkert du at jeg gjør akkurat det samme som deg men dette er iallefall begrunnet!

irriterer meg syk over folk som oversøpler poster med slike tomme inlegg.

Legg den til i signaturen din i stede for og oversøple poster :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...