Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Forsikring på Opel Calibra?


Badjoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Calibra er vel relativt vanskelig å forsikre. Hørte om en som fikk tilbud om 120 000,- i året i forsikring :) Det er jo en enkel måte å forsikre seg om at vedkommende ikke tegner forsikring (fra forsikringselskapet sin side).

 

I tillegg til at de fleste selskaper har en del "rød merkede" biler.. Som krever helkunde eller over 24 år etc. for å få tegnet forsikring i det hele tatt.

Lenke til kommentar
sjekka på If.no. fikk rundt 35.000kr i forsikring, skal nokk ikke forsikre den på meg ;)

Det er jo kanskje litt dumt da.

Fordi da får du jo ikke opparbeidet deg bonus som du drar nytte av senere i livet da du kanskje har lyst å kjøpe deg en "bedre" nyere bil.

Et godt triks er å kjøpe en gammel bil og ha stående i sitt navn som drar opp bonusen. Når forsikringen ommer opp i de summene går det vel kanskje opp i opp mot hva en kan tjene på å ha bonus senere på en normal bil..

Lenke til kommentar
sjekka på If.no. fikk rundt 35.000kr i forsikring, skal nokk ikke forsikre den på meg ;)

Det er jo kanskje litt dumt da.

Fordi da får du jo ikke opparbeidet deg bonus som du drar nytte av senere i livet da du kanskje har lyst å kjøpe deg en "bedre" nyere bil.

Et godt triks er å kjøpe en gammel bil og ha stående i sitt navn som drar opp bonusen. Når forsikringen ommer opp i de summene går det vel kanskje opp i opp mot hva en kan tjene på å ha bonus senere på en normal bil..

Ja, jeg angrer ikke på å ha hatt mine 2 biler registrert på meg og min forsikring.

Uansett om det kostet meg ca. 12000,- i året da jeg var 18 år gammel.

Nå er jeg 22 og betaler bare ca. 4900,- i året og 20000 km, har dog 70% bonus. Hadde jeg ikke hatt den ungdomsandelen på 1000,- så hadde det bare blitt 3900,-.

I tillegg så får jeg tilbake betalt alle ungdomstilleggene som jeg har fra jeg ble 18 til jeg blir 23, såfremt at jeg kjører skadefritt, noe jeg har gjort! Den summen jeg får igjen er ca. 9000,-.

Lenke til kommentar
Er flere som har billige forsikringer på Calibra.. Hørte på en turbo for en stund siden å kom fra til 7700,- med full kasko å fri kjørelengde. Da var jeg 21 år..

Joda, det stemmer det du sier.

Tar tilbake det jeg sa om at Calibra var dyr bil å forsikre. Den er vel bare dyr å forsikre hos IF.

Sjekke pris hos dnbnor.no og der ble prisen 5500,- på meg med 20000,- km og full kasko med leiebil. Meget billig faktisk. Dette var altså en Opel Calibra 4x4 Turbo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...