Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Passord på nettverk i ett kollektiv?


Anbefalte innlegg

Jeg bor i ett kollektiv med Echo-abonnement ifra NGT.

 

Vi er 3 stk som deler mapper o.l. på nettverket,men vi har også 2 stk. som nekter å dele noe som helst. :no:

 

Er det noen mulighet for å passord-beskytte våre mapper,slik at kun vi som deler broderlig har tilgang?

 

Eller er det noen andre muligheter som utestenger de som ikke deler?

 

My Network Places---View Workgroup Computers---Der finner jeg alle sammen,men når jeg klikker på de 2 som IKKE vil dele,så kommer det opp en melding om at jeg må taste inn passord.

Det er noe slikt jeg ser for meg vi som deler bør ha.

 

De som nekter å dele,er inne på min maskin og "forsyner" seg,uten at jeg kan gjøre noe med det. :hmm:

 

 

Mvh

Endret av Paddington_V1A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slå av simple file sharing. Da kan du sette opp akkurat hvem på nettverket som skal ha tilgang til de forskjellige ressursene (f.eks mappene). Uvedkommende som prøver å gå inn på de ressuresene de da ikke har tilgnag til vil få en enkel "no access" beskjed. Jeg tror ikke det er mulig å legge inn noe slikt passordsystem som du spør om i windows eget system.

 

Rettelse: Du vil bli spurt om passord også da, men står du ikke på tilgangslisten så vil du ikke få den muligheten en gang.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Jeg bor i ett kollektiv med Echo-abonnement ifra NGT.

 

Vi er 3 stk som deler mapper o.l. på nettverket,men vi har også 2 stk. som nekter å dele noe som helst. :no:

 

Er det noen mulighet for å passord-beskytte våre mapper,slik at kun vi som deler broderlig har tilgang?

 

Eller er det noen andre muligheter som utestenger de som ikke deler?

 

My Network Places---View Workgroup Computers---Der finner jeg alle sammen,men når jeg klikker på de 2 som IKKE vil dele,så kommer det opp en melding om at jeg må taste inn passord.

Det er noe slikt jeg ser for meg vi som deler bør ha.

 

De som nekter å dele,er inne på min maskin og "forsyner" seg,uten at jeg kan gjøre noe med det. :hmm:

 

 

Mvh

Det at du ikkje får tilgang til dei andre kan vera at dei ikkje har delt noko på fellesen. Det har vore problemet vårs heima:D

Lenke til kommentar
Jeg bor i ett kollektiv med Echo-abonnement ifra NGT.

 

Vi er 3 stk som deler mapper o.l. på nettverket,men vi har også 2 stk. som nekter å dele noe som helst. :no:

 

Er det noen mulighet for å passord-beskytte våre mapper,slik at kun vi som deler broderlig har tilgang?

 

Eller er det noen andre muligheter som utestenger de som ikke deler?

 

My Network Places---View Workgroup Computers---Der finner jeg alle sammen,men når jeg  klikker på de 2 som IKKE vil dele,så kommer det opp en melding om at jeg må taste inn passord.

Det er noe slikt jeg ser for meg vi som deler bør ha.

 

De som nekter å dele,er inne på min maskin og "forsyner" seg,uten at jeg kan gjøre noe med det. :hmm:

 

 

Mvh

Det at du ikkje får tilgang til dei andre kan vera at dei ikkje har delt noko på fellesen. Det har vore problemet vårs heima:D

Jeg vet at de andre ikke deler,de har heller ikke tenkt å gjøre det. :no:

 

Takker for svar uansett,men jeg skal sjekke ut det som Stigma beskrev ovenfor.

 

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...