Gå til innhold

Ati Remote (atirw.exe) krasjer, hvorfor?

Muffinman

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en htpc som til nå har gått med et Epox hk, XP2000@2600, Seagate 7200.7, R9600AIW og MSI dvd-rom. Her har programvaren for fjernkontrollern fungert 100% stabilt siden januar i år.

Nå har jeg oppgradert til P4C800, NW3.4, s-ata utgave av samme disk, Pioneer DVD-RW. Clean install av WinXP med sp2. Problemet er at atirw.exe nå krasjer tilsynelatende tilfeldig, og må startes på nytt. Litt upraktisk når det ikke er tastatur eller mus på burken, takk og pris for vnc...har skrudd av hyperthreadingen, og det virker som krasjene blir noe sjeldnere men de skjer uansett av og til.

Google forteller meg at jeg ikke er alene om å ha problemet, men det ser ikke ut som det foreligger en åpenbar løsning. Noen nevner at Logitech programvare/drivere kan skape problemer, men jeg har ikke noe slikt på HTPC`en.

BTW, ingenting overklokket.

EDIT: Stanset en bunch med services som ikke hører hjemme i en htpc. Virker stabilt nå, men når man tror alt er i orden så skjer det ofte ting igjen...

EDIT 2: Nope, det krasjer ikke tilfeldig lenger. Men derimot når jeg prøver å bruke en fjernstyring for stikkontakter reagerer mottageren på RW. Når jeg trykker "av" på kanal 1 krasjer programvaren, og trykker jeg "av" på kanal 4 oppfatter RW-softwaren høyreklikk...har prøvd å sette unik id på fjernkontrollen, uten at det hjelper.

Konklusjonen er vel at problemet er halvveis løst, men jeg aner ikke hvorfor dette ikke skjedde før jeg byttet hardware og reinstallerte alt på HTPC`en. Uforklarlig, i likhet med at det var problemer med WMR9 renderless før oppgraderingen og at det fungerer feilfritt nå...

Endret av Muffinman
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...