Gå til innhold

pc'en min booter..


Anbefalte innlegg

Pc'en min driver å booter nå og da, dette skjer som regel 2-3 ganger om dagen.

 

Det som skjer når den booter er at skjermen blir svart og den booter, men noen ganger så ser jeg en blåskjerm. Men jeg ser denne bare i et havlt sekund eller noe, før pc'en starter på nytt. Så jeg rekker ikke å få lest noe av som står på den..

 

Jeg kjører Windows 2000 engelsk versjon, men service pack #2 instalert. Jeg har prøvd å formatere og legge inn windows på nytt, men uten hell.

 

Noe annet jeg har prøvd er å bytte ut ram'en min. Jeg har 2 brikker i pc'en, og jeg har først prøvd med bare den ene, så bare den andre. Problemet oppstod under begge kombinasjonene.

 

Mine spesifikasjoner er:

 

RAM: SDRAM PC133 256MB 7-7,5ns

SDRAM PC133 ECC 256MB 7-7,5ns

hovedkort: Asus A7V-E VIAKT133

CPU: AMD Socket A Athlon/T-Bird 1000MHz OEM

skjermkort: GeForce 2 MX

hardisker: 1 Western

1 IBM

Lydkort: Creative Soundblaster Live

Nettverkskort: 3com etherlink

 

-takker for alle hjelpsomme svar

 

[ Denne Melding var redigert av: Golwin på 2002-08-15 22:44 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er blåskjermen jeg fikk:

 

"

*** STOP: 0x00000000A (0x1068A3DB, 0x0000000002, 0x00000000 0, 0x80417923)

 

*** ADDRESS 80417923 BASE AT 80400000, DATESTAMP 3D366B8B - ntoskrnl.exe

 

Beginning dump of physical memory

Physical memory dump complete. Contact your system administrator or technical support group "

 

ser jo ut som om det var RAM'en..

 

vet ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar

det med dumping physical ram er litt kjedelig, hvertfall vis du har bare en harddisk men du har jo to så problemet er løsbart. det du må gjøre er å gå inn på egenskaper på min datamaskin -> trykke på avansert seksjonen oppe til høyre -> velge ytelse ->

gå inn på avansert seksjonen der -> trykke på endreknappen for virtuelt minne å legge det virtuelle minne over på en annen fysisk hardisk. Ikke bare en annen partisjon men en annen harddisk.

hadde det samme problemet for en stund siden og jeg fikk vite att dette ville hjelpe. Har ikke hatt noen problemer siden dette.

 

Og husk at det virtuelle minnet bør være 1,5 ganger så stort som det fysiske minnet:)

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det greiene med Virtuel Memory på en annen fysisk harddisk.

 

Men jeg får fremdeles en blåskjerm, men denne gangen er det en annen en

 

Det står ikke noe som helst om dumping av physical memory.

 

Men øverst står det noe tall og bokstavkombinasjoner, og helt øverst til høyre står det: "nv4_disp.dll"

 

I resten av blåskjermen står det noe om at jeg burde avinstalere nyinstalerte hardware.

 

Da jeg sjekka egenskaper på skjermkortet på systembehandling, og på driver informasjon, stod denne .dll filen på den lista.

 

Det jeg tenkte på da var å få instalert noen eldre versjoner av skjermkortdriveren.

 

men når jeg prøver å avinstalere den gamle driveren, og etter at jeg har starta på nytt, så tar windows av seg selv og instalerer den forrige driveren, dette er veldig irriterenes. Jeg har lyst til å bli kvitt alle de nyere filene før jeg instalerer de eldre driverne.

 

Jeg mener å huske at det var en fil man kunne slette for at Windows ikke av seg selv skulle instalere den forrige driveren. Noen som vet hvilken fil det er, eller hva man må gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...