Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs med USBting - Blir gal!


Gjest Slettet-IHWlGMJn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-IHWlGMJn

Jeg har en Philips CPWUA054 Wireless USB Adapter.

 

Først når jeg skulle installere den funka det over hodet ikke med softwaren som følger med... har lest et eller annet sted at det kan være pga at XP prøver å ta kontrollen over adapteren samtidig(Er det rett? Noen måte å fikse det på?)

 

Så jeg gadd ikke mer av det, og bruker bare XP sitt innebygde system(Aner ikke hva det heter), men det funker nå i alle fall...... til en viss grad

 

Jeg har Ekstremt store problemer med å laste nettsider!! Må trykke om og om og om og om igjen før jeg får noe ned!

Jeg bruker teamspeak i klanet jeg er med i og der har jeg aldri merket at jeg faller ut, eller at folk lagger(Har riktignok falt ut 2 ganger.. men det funker ofte fint samtidig som jeg ikke får lasta nettsider).

 

Det dårligste jeg har sett at signalstyrken har vært på er hakket under "Excellent"("Very good" eller no?).

 

Legger ved et bilde fra netlimiter som kanskje illustrerer litt hvordan tinga "funker" for meg under nedlasting av en fil!

 

mvh

IRRITERT

post-61-1127591478_thumb.png

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Ville heller anbefalt deg å bruke netstumbler for å måle styrken på signalet til din trådløse og om det oppstår brudd på det signalet.

 

Netstumbler

Når jeg hadde softwaren til USBgreia installert hadde jeg i snitt 90% i signalstyrke...

 

Og med tanke på at TS funker helt fint??

 

Noen som har peiling?

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

har lest et eller annet sted at det kan være pga at XP prøver å ta kontrollen over adapteren samtidig(Er det rett? Noen måte å fikse det på?)

 

Bruker denne selv og hos meg fungerer den utmerket.

Har du installert softwaren på riktig måte? Det er viktig at du ikke plugger inn usbsaken før du får beskjed om det av installasjonsprogrammet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Joda men den måler det ikke det sammenhengende. Netstumbler får du en graf tilfelle trådløse bryter på et tidspunkt. Da kan du finne ut om det er den trådløse overføringen eller om det er noe annet. Gjorde dette for en kamerat og fant ut at etter hver 5. min så datt signalet.

Hm... vel, jeg har ikke klart å laste sia til nettstumbler ennå. Gidder noen å poste en direkte link til downloaden? Vil gjøre det litt lettere for meg...

 

Så vidt jeg vet er alt installert riktig. Har gjort det mange ganger nå... skjer alltid det samme

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Joda men den måler det ikke det sammenhengende. Netstumbler får du en graf tilfelle trådløse bryter på et tidspunkt. Da kan du finne ut om det er den trådløse overføringen eller om det er noe annet. Gjorde dette for en kamerat og fant ut at etter hver 5. min så datt signalet.

Hm... vel, jeg har ikke klart å laste sia til nettstumbler ennå. Gidder noen å poste en direkte link til downloaden? Vil gjøre det litt lettere for meg...

 

Så vidt jeg vet er alt installert riktig. Har gjort det mange ganger nå... skjer alltid det samme

Netstumbler download

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn

Har kjørt det litt mer nå. Det bildet jeg posta over har jo bare 3 svarte linjer.. det er vel no kutt på linja der?

Men nå når jeg har kjørt det litt mer ser jeg at det kommer mange sånne. Noen av de er ganske tykke også.

 

Hva kan det skyldes??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Det svarte skyldes brudd på signalet. Altså det grønne viser signal nivået.

jojo.. men det til venstre, hva er det?

 

Er det ikke litt rart at det kommer sånne brudd?

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...