Gå til innhold

Hovedkort/PC registrerer ikke mer enn 1g.ram


FPShooter

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt dette hovedkortet: Abit NF8, nForce3 250Gb, Socket-754, ATX SATA,GbLAN,Firewire,DDR,uGuru, AGP8X.

- RAM 0 MB (installert) / 2 GB (maks.)

Link: http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=145332

 

Til dette kjøpte jeg 2*512 ram: Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200C2 DIMMs

Jeg trodde det skulle holde, men Battlefield 2 krever sykt med ram. Hovedkortet har bare 2 ramslots :mad: , så jeg kjøpte en 1024 rambrikke: Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 1024 PC3200 64Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 400MHz, 6ns.

Samme type som før, bare dobbel ram.

 

Jeg bytter en 512 ram med 1024 brikken, så jeg får 1,5 gb totalt, MEN det vil ikke hovedkortet registrere. Når 1024 rammen står i er bare den ene ramslotten aktiv og det er alltid den samme uansett hvor jeg setter rambrikkene. I Aida systeminfo. kan jeg se begge rambrikkene, men den ene ramslotten er likevel "not innstalled"? Bruker jeg bare 512 brikkene, fungerer alt fint. Uansett hva jeg gjør får jeg altså ikke mer enn 1 gb ram på pcèn. Hovedkortet kan ta opp til 2 gb, så jeg skjønner ikke hvorfor det skulle "sperre" alt over 1 gb? :(

Noen som har en løsning eller mulig forklaring på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig det er bios-relatert, innstillinger der eller kanskje en oppdatering. En slik rettelse er ikke nevnt i Bios history (og Abit har ikke testa større brikker enn 512mb på kortet), men det kan jo hjelpe.

 

Lurer på resten av maskinvaren din (skriv den inn i profilen, så slipper man å spørre) - CPU etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...