Abruzzi Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 <?php $form_ =<<<php <h2>» Kontakt!</h2> <form name="kontakt" action="" method="post"> <input style="padding:3px; border:1px solid #3894C3;" type="text" name="navn" /> navn<br /> <div style="margin-bottom:5px;"></div> <input style="padding:3px; border:1px solid #3894C3;" type="text" name="epost" /> epost<br /> <div style="margin-bottom:5px;"></div> <textarea style="padding:5px; border:1px solid #3894C3;" name="melding" rows="5" cols="40"></textarea><br /> <input type="hidden" name="sjekk" value="ok" /> <a style="text-decoration:none; font-size:150%; font-weight:bold;" href="?run_js" onclick="document.kontakt.submit();return false">Send</a><br /> <br /> <em style="font-size:80%">Script av <a href="http://me1nhold.com">Christian Meinhold</a></em> </form> php; if($_POST["sjekk"] == "ok"){ $navn = (stripslashes($_POST["navn"])); $epost = (stripslashes($_POST["epost"])); $msg = (stripslashes($_POST["melding"])); $ip = $_SERVER["REMOTE_ADDR"]; $epost_sjekk = ereg("^[^@ ()$#><;%*?&+='\{}æøåÆØÅ]+@[^@ ()$#><;%*?&+='\{}æøåÆØÅ]+\.[^@ ()$#><;*%?&+='\{}æøåÆØÅ\.]+$", $epost); if($_COOKIE["epost"] == "ok"){ echo('<strong>Du kan kun sende en epost til meg hvert tiende minutt.</strong>'); exit; } elseif(empty($navn)){ echo('<strong>Navnet ditt må fylles ut.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>');} elseif(empty($epost)){ echo('<strong>Epost adressen din må fylles ut.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>'); } elseif($epost_sjekk == FALSE){ echo('<strong>Epost adressen din er ikke gyldig.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>'); } elseif(empty($msg)){ echo('<strong>Du må skrive en melding.</strong><div style="margin-bottom:10px;"></div>'); } else{ // Her ligger en mulighet for å bruke en spambeskyttelse via cookies. # setcookie("epost", "ok", time()+600); (mail("[email protected]", "me1nhold.com automatisk e-post", "Fra: $navn\nEpost: $epost\nIP: $ip\n\n$msg")); echo(' <strong>Eposten ble sendt!</strong><br /> Du vil få svar så snart som mulig. Under følger en kopi av meldingen som ble sendt:<br /> <br /><div style="border:1px solid #D9D9D9; padding:10px; margin-bottom:25px;"> '); echo(" Fra: $navn<br />Epost: $epost<br />IP: $ip<br /><br />$msg "); echo('</div>'); } } else echo($form_); ?> I linje nr. 2 ($form_ =<<<php ) får jeg beskjed om at det er en feil. http://www.kongespill.com/blogg/kontakt.php Hva må jeg rette på?
Magnus Holm Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Prøv med: $form_ = <<<php (Uten mellomrom i slutten og mellomrom etter =...
LoS Skrevet 24. september 2005 Skrevet 24. september 2005 Har hatt problemer med heredoc (<<<navn)-tingen når jeg har inkludert filen som bruker heredoc før. Kanskje det er derfor? Fordi du har brukt ett includescript e.l.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå