Gå til innhold

Ny gamer PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei..

 

Jeg ville ikke tatt det skjermkortet, synes det var litt dyrt?

 

Ta heller tilbudet deres på 7800GT, det koster bare 2999,- akkurat nå..

 

Bytt også ut RAMen, den du har valgt vil bli en skikkelig flaskehals i et A64 system..

 

Velg heller dette settet, det vil gi bedre ytelse.. Du skjønner: to like brikker, f.eks 2x512MB gir høyere ytelse enn 1x1024MB. Dessuten har den du har funnet høy latency (tilgangstid), noe som A64 ikke liker i det hele tatt..

 

Hovedkortet ville jeg byttet i dette, har Deluxe utgaven selv og er meget fornøyd, men dette har vifteløs heatpipekjøling på chipsettet, noe som er en forbedring..

 

Totalt:

 

Ca. 10500,- + porto for et bedre system enn det du først satte opp..

 

Det du også kunne gjort, er å kjøpe en Mist 500w. str. fors. fra microplex.no til ca. 895,-

 

Den er meget bra, det er knapt en lyd å høre fra den, og den er sterk nok til å dra det meste av hardware i dag..

 

 

Håper du finner ut av det, og at du snart har en maskin oppegående.. :yes:

Lenke til kommentar

Her er et oppsett fra www.shg.no

H A N D L E K U R V

Varenummer Status Beskrivelse Stk á I alt

310808 Asus A8N-SLI/Premium, nForce4, S939 1.395,00 1.395,00

350892 Kingston DDR400, 2x1024 MB, CAS 3 2.046,00 2.046,00

820134 ThermalTake 460Watt Blue Light, ATX2.0 677,00 677,00

420333 Seagate 7200.8 250GB, 8MB, SATA, NCQ 927,00 927,00

321001 AMD Athlon64, 3700+, S939, BOX, San Dieg 2.174,00 2.174,00

340964 MSI NX7800GTX-VT2D256E, 7800GTX, 256MB 4.097,00 4.097,00

Varebeløp inkl. moms: NOK 11.316,00

Dette er en PC som er MYE bedre en den du har satt opp men har du kabinett, DVD/CD brenner/ROM?

Endret av Mott
Lenke til kommentar

men når det gjelder rammen, hadde jeg først tenkt på den her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=304399&cks=PRL men hvis de er fire ram porter, får jeg når jeg får oppgradert alt til slutt, "bare" 2 gig ram, men hvis jeg kjøper brikker som er 1024 mb, så får jeg jo 4 gig til slutt?:S

 

 

edit: grunnen til så liten cpu, er at jeg skal kjøpe dobbel pcu eller hva det heter når jeg får litt mer penger=)

Så derfor kjøper jeg den i mens..og skjermkortet er vel såpass bra, at hvis jeg har råd til det bør jeg vel kjøpe det?

Endret av Dev0
Lenke til kommentar

Aargh, tror ikke helt du skjønte poenget mitt tidligere her:

 

RAM med slakke timinger er fy-fy på AMD-plattformen (3-3-3-8 osv.)

Ser at Mott ikke har skjønt det iallefall..

 

Og er det noe jeg har lært meg i all den tiden jeg har drevet og bygd PC, er det iallefall at billig RAM (Value o.l.) er det siste man bør putte inn i maskina, om man er ute etter en kjapp "spillemaskin" som du nå er..

 

 

Og det er helt greit at du vil ha 7800GTX, har det selv og er fornøyd med det, men må du finne det dyreste de har inne da? :p

 

Tror ikke du vil merke så stor forskjell mellom 7800GT/GTX, og når det er ca. 1000-1500,- å spare ved å gå for et 7800GT, burde vel valget være klart..

 

 

PS. Hva i all verdens rike og land skal du med 4GB RAM?

Lenke til kommentar

Les denne først:

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=137011

 

 

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...