Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Stereo pakker fra Bilstereo.no


Onyx

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har sett på noen pakker fra Bilstereo.no.

Da har jeg sett denne pakken: Sony X-Plode Pakke

(Oversikt over alle pakkene her)

 

Også har jeg sett på denne spilleren: JVC

 

Men er dette noe bra egentlig, den forsterkeren var i det minste laget...eller?

Viss dere går inn her, så får dere fram

aller cd-spillerne. Har tenkt å bruke 4000,- til 5000,-.

 

Men hva anbefaler dere? Har dere noen andre anbefalinger?

Og hvor stor er en 4'' høyttaler, er det 10 cm? Det samme med en 5'', er det 13 cm da?

Har hørt at det egentlig er viktigere med lyd foran... men da har jeg også de 6*9 ;)

 

PS: Tips til bil-stereo sider på nettet? Takk! :thumbup:

 

MVH onyX

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jeg ingen ekspert, men mine meninger er nå.

 

-En cd spiller fra et merke som fokuserer mer på lyd å ikke så mye på det estetiske, Pioneer kan nevnes.

-forsterkerene er sikkert fine nok de, ikke bry deg om Watt i det hele tatt, skulle tro at de forsterkerene er godt dimensjonerte for hver pakke.

Jeg anbefaler deg alikevel å kjøpe noe annet, dropp 6*9 høytalerene og fokuser på et skikkelig frontsett som gir god lyd forran.

Jeg har hørt mye bra om Focal frontsettene, men de har en ganske høy prisklasse.

Personlig anbefalere jeg peerlees, god lyd til litt over tusenlappen.

Deretter trenger du et basselement, og forsterker, er ikke så veldig kjent på de områdene så du får vente til noen andre dukker opp, men jeg er meget fornøyd med min dynabel bf 0804, ellers hører jeg gode ting om helix, og soundstream.

 

- anbefaler deg å bruke fire tusen på en spiller og et frontsett det lukter kvalitet over, det vil gi ganske mye lyd bare det alene.

Deretter kan du utvide med forsterker og bass når du får råd.

dette lønner seg veldig i lengden, jeg lærte det på den kjipe måten.

 

-4" = 10cm tvers over 5" =13 cm osv

 

-6*9 høytalerene ødelegger etter min mening lydbildet.

Du sitter forran og det er der du vil ha lyden, greit nok med fyldig og bra lydbilde, men et kvalitetsfrontsett klarer det fint alene.

 

Håper dette hjalp litt iallefall

Lenke til kommentar

6*9" bak vil nok ikke være av det mest heldige nei, men som en viss herremann her har vist så funker det meget fint med etpar slike i kickpanelene.

 

Hvor store høyttalere har du plass til foran? Hvilken bil er det? Hvor stor er dynamoen? Hva slags lyd er du ute etter?

Er du klar over at det fort drar på seg med sikring, kabelsko, terminaler og kabler mm til ca 1 - 1.5k når du skal koble opp signal og strøm til forsterkern?

 

Ellers så har Darksun et meget godt poeng i det at det lønner seg å ha is i magen, handle inn etterhvert, satse på kvalitet og tenke litt gjennom hva en skal ha. Hastverk er lastverk og resultatet er oftest makkverk.

Planlegg hva du skal ha og kjøp inn etterhvert i denne rekkefølgen er mitt råd:

 

  • God spiller som er forberedt for det du har planlagt å koble til
  • Komponenetsett til å ha foran
  • Sikring og kabler av ymse slag samt forsterker som driver komponenter og klar for å dra en sub
  • Sub og kasse/kassematerialer.
  • Evt. dempematter om ting skulle skrangle, slikt kan en ta etterhvert

Pioneers DEH-P5700MP er genial om du har iPod ;)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Jeg kan ha plass til en 5'' på hver dør vil jeg tro, da må jeg skjære så klart. Dynamoen

er jeg ikke sikker på, men det er en Mitsubishi Lancer 81 mod. (ikke all verden av bil :D ) Er ute etter lyd som kan høres utenfra, pluss at man kan få øresus av det på relativ høyt volum. Hehe... Det skal låte bra, har ikke lyst til å bli skuffa viss jeg gir 4000-5000 kr. viss dere skjønner! Klar over at det vil ta sikring og slik ja..

 

Men hvilken spiller anbefaler du Jalla? Har lyst på en spiller til under 2000,- helst da...

Da blir det vel en av Pioneerene...

 

Men høres den pakken bra ut? I tillegg viss jeg påkoster noen 4'' eller 5'' foran? (avhengig av plassen på dørene da...)

 

Svar viss dere kan, hjelper mye!!

Lenke til kommentar

Tja, du vil med andre ord ha mye for lite? Da bør du handle brukt. Du kan ikke forvente å få altfor mye trykk fra den pinglete forsterkern i spillern. Og skal du ikke heller spille så det er godlyd inne i bilen? Å spille for de utenfor har vel heller liten hensikt :ermm:

 

Om du vil dunke en halv kilometer unna så kan jeg godt anbefale en marginalbudsjettpakke for dette, men det vil uansett komme på ca ti tusen.

Du får kanskje billigere saker men så er kvaliteten deretter også.

Det er utrolig mye møkk på markedet som jeg ikke ville hatt hivd etter meg engang.

 

Pakken du henviser til opp vil bråke, men knapt mer. Har tilgode å se pakketilbud som frister. Du trenger også kabler og sikring i tillegg, noe som fort beløper seg til til 5 - 6 hundre. -Igjen på marginalbudsjett.

Spillern er faktisk den mest ok komponenten, men også her kan du få bedre saker.

 

Var jeg deg hadde jeg heller satsa på etpar bra 5" coaxer i dørene sammen med en bra spiller som samla ramler på ca 5k. Det vil iallefall spille høyt nok til at det høres, og gi mye bedre muligheter for godlyd ved senere utbygging.

Skal du ha skikkelig trøkk må du regne med å betale litt for det.

 

Spillern er uansett en meget viktig komponent. Shit in = shit out.

 

Det er nå hva jeg mener om dette etter å ha vært gjennom samme dansen både personlig og gjennom andre. Erfaring er en nådeløs og uøkonomisk læremester, men lære, det gjør du.

Lenke til kommentar

Jalla, kan du komme med et godt forslag til hva jeg kan bygge?

 

La oss si at jeg går for dette: Infinty Reference 5'' (1090,-) <--- stykk pris?? blir dyrt da...

 

Pakken: X-Plod Power Pack 2 (2990,-)

 

Spilleren: Pioneer DEH-5700 MP (2390,-)

 

Høres dette bra ut?? Men hvor kan jeg få tak i kabler og slikt? De har ikke det på

Bilstereo.no... :hmm: (Har du kjøpt derifra før, Jalla?)

 

Svar please.... :thumbup:

 

MVH onyX

Endret av onyX
Lenke til kommentar
Jalla, kan du komme med et godt forslag til hva jeg kan bygge?

 

La oss si at jeg går for dette: Infinty Reference 5'' (1090,-) <--- stykk pris?? blir dyrt da...

 

Pakken: X-Plod Power Pack 2 (2990,-)

 

Spilleren: Pioneer DEH-5700 MP (2390,-)

 

Høres dette bra ut?? Men hvor kan jeg få tak i kabler og slikt? De har ikke det på

Bilstereo.no... :hmm: (Har du kjøpt derifra før, Jalla?)

 

Svar please.... :thumbup:

 

MVH onyX

Ville heller handla inn en skikkelig forsterker istedet for Xplodpakka sammen med spillern og kabler som du trenger.

 

Det jeg ville anbefalt er følgende:

BF0804 fra Eltek

DEH-P5700MP

Koaxer av så god kvalitet som du ser deg råd til

Helix deep blue

Kabler

 

Samlet pris, ca 7500 grovt regna.

MYE bedre!

Kjøp suben etterhvert om det blir fir mye på en gang.

 

Men nå er det skjortestryking og partay her, kan komme med mer i bakfylla i morra. Skål mann og ta en pils :thumbup:

Lenke til kommentar

Hva med en Bf 0804 en peerless resolution frontsett

og RF Party pack?

Dette kommer på 5 tusen veldig grovt regna.

I tillegg kommer spiller og kabler.

 

Sitter og vurderer samme oppsett selv faktisk, vil ikke dette gi en knall lyd?

Brokoble 0804 så den driver hele frontsettet og koble RF forsterkeren til bassen.

Skulle tro at dette ville gi masse lyd for pengene, men ikke skyt meg om jeg tar feil.

Noen komentarer på det

Lenke til kommentar
Hva med en Bf 0804 en peerless resolution frontsett

og RF Party pack?

Kan du lage linker til dette eller? Hehe, skjønte ikke helt hvilke utstyr du sikter

til! (Kun det med RF Party Pack...) Hva er BF?

 

Men hvertfall så syns jeg Jalla kom med et kurrant forslag. For hans Sub var på hele 750W RMS, dette er sykt for den prisen! (Med bass-kasse for 1490,-!)

Pluss så tar jeg den Pioneeren som han foreslo og et par frontsett (av bra kvalitet, koaxer), men hva er BF? En forsterker?? Så, jeg venter litt til Jalla er tilbake!

 

Skyter deg ikke nei...hehe ;)

 

Peace Out...

Lenke til kommentar

Bf 0804 er en firekanaler fra dynabel.

Har den selv og funker som en drøm

http://www.mamut.com/dynabel/subdet300.htm

Nederste av de to.

http://www.mamut.com/dynabel/subdet349.htm

 

-Hva med 1000w rms for 1300?

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=20215628

Foreslår at du driter fulstendig i watt, det forvirrer mer enn det hjelper.

Hør heller på anbefalninger

Det er min ærfaring iallefall

Lenke til kommentar

Det er jo så lite watt da... Men det står der at jeg skla bli lurt... Bro-koble to av utgangene og få 1*160 watt da.

 

Men så fikk jeg lyst på disse 6*9 høtalerne: JBL (990,-)

eller: Pioneer (990,-)

 

Disse 5'':

 

Infinty Reference (1095,-)

 

Denne Sub'en: Helix Deep Blue m\ basskasse (1495,-)

 

Forsterker: Pioneer GM 6000F (4*100) (1990,-)

 

Spiller: Pioneer 5700 (2390,-) (koble med Creativ Micro Zen 5G??)

 

Vil gjerne ha et tilbake melding... Takk for hjelpen :thumbup:

Endret av onyX
Lenke til kommentar

@Jalla: Prøvde bare å poengtere at man ikke bare bør se på watt.

Er enig at de ikke akkurat er de beste forsterkerene i verden og til den prisen er det jo jall..

 

Gå for jalla sin anbefaling du.

selv om du tror det ikke gir noen god lyd pga få watt.

Selv om jeg personlig mener at det hadde gitt mer lyd med RF pakken som bass.

Men jeg har tatt grundig feil på sånne ting før..

 

En ting jeg derimot er blitt 100% sikker på er at 6*9 høytalere i hattehylla er bare tøyse.

Med et skikkelig frontsett for du like fyldig lyd.

Bedre med et sett med kvalitet enn to sett uten.

Kvantitet gjør ikke opp for kvalitet.

Endret av Darksun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...