Gå til innhold

Windows XP MCE installasjon


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har satt sammen en HTPC og kjøpt Win XP MCE.

 

Da jeg skulle installere Windows ble jeg bedt om å sette inn SP2 CDen. Denne har jeg selvfølgelig ikke, men installasjonen gikk på ett eller annet vis videre likevel. Windows fungerer imidlertid ikke helt. Får blandt annet feilmelding når jeg kjører endel installasjonsprogrammer.

 

Har prøvd å laste ned SP2 og innstallere den i ettertid uten at det gjør noen forskjell. Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows XP MCE 2005 består av to CD-er. Du mangler den siste, og det er ikke rart at et ikke fungerer som det skal.

 

Om det er en original kopi du har, så må du ta deg en tur til forhandleren og få den siste CD-en... Lykke til! :thumbup:

 

(Er det forresten den norske versjonen du har? Har den kommet nå?)

Lenke til kommentar

Hei,

 

Takk for raskt svar, men det er nok ikke det som er problemet.

 

Jeg har orginal Win XP Media Center Edition (OEM) kjøpt på netshop.no. Har begge CDene, men under installasjonen blir jeg bedt om å sette inn CD med XP Service Pack 2. Denne har jeg som exe-fil, men ikke som CD.

 

MCE har nok ikke kommet på norsk enda -- jeg har engelsk versjon.

Lenke til kommentar

Fant denne på extremetech.com:

 

The setup process for Windows MCE is pretty similar to any Windows setup. At one point, you'll be asked to switch CDs. After some files are installed from the second CD, you'll receive a prompt similar to this:

 

Please Insert Windows XP Service Pack 2 CD

 

Neither of the two CDs is labeled "Service Pack 2". What this prompt really means is to insert the first CD back into the drive, as the SP2 files are on the initial boot CD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...