Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN 3Com Router spm. (tilkobling)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et problem og det er som følger; Jeg kommer meg ikke inn på det trådløse nettverket som jeg har satt opp....

 

Dette er saken, jeg bor på hybel og har koblet meg på et skolenettverk ved å oppgi min mac-adresse (stasjonær), jeg la inn denne adressen på 3Com rutern så jeg er på nett og alt med min stasjonære - det er når jeg skal koble til på mitt eget nettverk med min laptop at det går skeis! Jeg finner ca 5 åpne nettverk (inkl mitt eget) på listen, og jeg klarer ikke å koble til... ? hva er galt ? (har slått av mac-filter & kryptering så alt skal være i orden)

 

PS: jeg klare ikke å komme inn på noen av de andre nettverkene som er åpen heller.

 

Jeg har koblet til den bærbare med patchkabel, da funker alt, så det er nok noe med wlan-biten...

 

Jeg har akkurat samme rutern hjemme (altså ikke hybeln) og der kommer jeg inn tvert når nettverket er åpent (det skal sies at det er det eneste nettverket på lista)

 

Jeg veksler mellom 2 WLAN til vanlig (skole & hjem) og da kobler pc'n seg opp automatisk.

 

Nå har jeg "installer nye nettverk" på den bærbare, slettet listen over foretrukkne nettverk, men alikevel så kommer jeg F*** ikke inn, finner SSID men får ikke IP, rådvil !!

 

Noen nye tips ?

All hjelp mottas med STOR takk!

 

(sorry for min "lille novelle", vanskelig å forklare kortfattet....)

 

 

 

:cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann!

 

Ja jeg er sikker på at det ikke er noe kryptering. Routern er en

3Com OfficeConnect 3CRWE54G72TU

 

-men jeg har fixet problemet nå, vet ikke helt hva sol løste saken, men jeg resatte routern og fjernet en ip-adresse som lå igjen på trådløskortet (??), så gikk det...

Nå fikk jeg satt på kryptering + macfiler, så da får jeg vel være i fred... :yes:

Endret av Gunnesmo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...