Gå til innhold

Finner ikke pcen jeg vil ha: Acer,Asus


jaymz

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg bærebar pc. Etter å ha lest dette forumet en stund har jeg dannet meg et bilde av hva jeg vil ha. Problemet er at jeg ikke har funnet akkurat den jeg mener jeg trenger.

 

Her er kravene mine:

 

- Acer eller Asus

- Intel prosessor

- Minimum 512 mb ram. Det må være 1*512, og ikke 2*256. Utbyggbar til 2gb

- Eget skjermkort 64 - 128 mb

- 80 gb harddisk

- Win xp eller pro

- Ca 15 tommers skjerm

- Den skal vare en stund, og ikke bli gammeldags for fort.

- 3 usb2 porter

- Ca 12k

- Under 3 kg

- Gjør ikke noe at den er pen å se på

- Stillegående

- Trådløst nettverkskort

 

Den skal brukes til:

 

- Surfing, spilling (feks gta), videoredigering, samt takle å ha flere programmer oppe samtidig.

 

Jeg har fått det for meg at Asus og Acer er gode pcer, som er bra sammenskrudd. Så en stund på Tundra, men fikk inntrykk av at det er litt mer "plastic fantastic" enn Acer og Asus. Gi gjerne råd om andre merker, men det må være kvalitet.

 

Takker for svar.

 

Mvh Trond.

Endret av jaymz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt hvorfor du har hengt deg opp i Acer eller Asus. Har hatt IBM bærbar privat, og det er veldig lite plastic-følelse på en IBM Thinkpad. Bruker en HP på jobb nå, og den er også veldig solid. Dell er vel heller ikke så verst. Har for liten oversikt over hva som finnes på markedet nå til å komme med en anbefaling, men personlig har jeg litt dårlige erfaringer med Fujitsu-Siemens.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du har hengt deg opp i Acer eller Asus

 

Tja si det. Fått inntrykk av at de lager kvalitet til en overkommelig penge. 3 stykker jeg kjenner har Acer, og de virker bra. Men kom gjerne med andre forslag.

 

Mvh Trond

Endret av jaymz
Lenke til kommentar

alternativ 1

Asus M6Va :

 

http://www.articom.no/vis_vare.asp?Varenr=...=PC%20B%E6rbare

Her er spesifikasjonene:

15.4 skjerm 1680x1050 oppløsning

512 mb ddr 2 ram

2,13 ghz pentium m

ati x700 128 mb

80 giga 5400 rpm disk

BT,Wlan

ca 5 timer batteridrift

 

Alternativ 2

Acer - Ferrari 4005WLMi - 15.572,- (shg.no)

 

15.4 Tommer (Widescreen) 16.7 millioner farger

1024 MB (2x512MB Dual Channel) DDR-333 soDIMM

AMD Turion64 ML-37 (2.0GHz)

ATI Radeon M26 (Radeon X700) 128mb

100 GB

RJ45 1 stk (10/100/1000MBIT)

Trådløst 54 MBIT (802.11g - er kompatibel med 11MBIT 802.11b), BT

Super Multi Double-Layer (DVD RW +/- og DVD- RAM)

Innebygget kortleser

ca. 2,5t brukstid

veier 2.86 kg

Incl. Bluetooth Ferrari Mouse

 

1 års internasjonal reisegaranti

 

Alternativ 3:

Acer TravelMate 8103WLMi

 

Prosessor: Intel Pentium M

Prosessorhastighet: 1860 MHz

Minne installert: 512 MB

Harddisk: 80 GB

Grafikkontroller: ATI Mobility Radeon X700

Grafikkoppløsning: 1680x1050

Skjermstørrelse: 15.4

USB-port(er): 4 stk USB 2.0 porter

FireWire: 1394a (4pin)

Infrarød: Ja

Trådløs nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps), 802.11a (54Mbps)

Optisk enhet: CD-ROM, CD-brenner, DVD-ROM, DVD-brenner (DVD±R), DVD-brenner (DVD-R)

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=27194

 

Er dem jeg kom på i farten som jeg tror vil best ytelse kontra pris, og som vil vare en stund =)

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale Acer Travelmate 4652 som jeg synes gir veldig mye maskin for pengene. Den har også 8 cellers batteri. Ellers er nok Acer og Asus ganske likeverdige og flotte maskiner til vanlig bruk.

IBM og bedriftsmodellene til HP er jo knallbra men litt dyre og noen av de mangler for eks. firewire. Dell ville jeg personlig ikke vurdert engang.

 

Hva er budsjettet?

Lenke til kommentar

Budsjettet på 12k har allerede sprukket og er nå på 13,5k. Har enda ikke fått noe svar på om Asus M6Va kommer med 1*512 eller 2*256. Det er bare folk som tror, men ingen som vet. Har sent mail til psdata og articom, men enda ikke fått svar.

 

Jeg vil anbefale Acer Travelmate 4652
Denne kommer desverre med 2*256mb ram Endret av jaymz
Lenke til kommentar
Budsjettet på 12k har allerede sprukket og er nå på 13,5k. Har enda ikke fått noe svar på om Asus M6Va kommer med 1*512 eller 2*256. Det er bare folk som tror, men ingen som vet. Har sent mail til psdata og articom, men enda ikke fått svar.

 

Jeg vil anbefale Acer Travelmate 4652
Denne kommer desverre med 2*256mb ram

TM 4652 koster 11990,- så budsjettet sprekker ikke så mye hvis du kjøper en gig ram og setter inn.

Lenke til kommentar

Jeg gikk for Acer 3212WxMi og er jævlig fornøyd. Har topp skjermkort, bra størrelse på hd, fin størrelse på skjerm (kunne aldri tenkt meg å kjøpe en laptop med større skjerm), og 1x512mb ram. Kjøpte ny minnebrikke i dag for 550kr og har da 1024mb ram.

 

Skjermen er bare 14" tommer og det er en meget bra størrelse! Den er da akkurat passelig størrelse når du skal dra den med deg til forelesinger osv.

Den veier bare 2.38kg og er da selfølgelig en del lettere enn en 15.4 tommers skjerm. Men hvis du skal bruke den som en stasjoner pc og ikke flytte rundt på den så mye blir den jo kanskje litt for liten. koster bare 11.5k så det er jo mulig å kjøpe en billig 17" lcd i tillegg.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...