Gå til innhold

Godtatt bruk av Flash sammen med HTML?


Anbefalte innlegg

Hei folkens!

 

Jeg ønsker litt feedback på siden jeg holder på med. Jeg kombinerer noen flash-elementer med html, og jeg lurer på hva folk synes om denne type kombinasjon. Siden er langt i fra ferdig, så før folk begynner å klage over ting som ikke funker vil jeg si følgende:

 

*knappene i flash-menyen i index.html funker ikke... det er ikke lagt noen filer til linken ennå...

 

*knappene: TJENESTER, OM OSS funker heller ikke... ikke ferdig med de sidene heller.

 

*De knappene som funker er: HJEM, BESTILL, DEMO, KONTAKT... Demoen er langt i fra ferdig... er bare lagti inn 20 sec med bevegelase foreløpig, men sjekk det ut alikavell... vil vite om den tar for lang tid å loade osv..

 

*Innholdet er ikke nøye gjennomtenkt foreløpig... det vil bli oppdatert når siden er ferdig.

 

Når alt det er sagt, vil jeg ha feedback på designet og sidens oppførsel... takk.

 

My Webpage

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som er kjipt med flash på web, er at folk aldri tilbyr alternativ for de uten flash. Før jeg kommenterer på siden, hadde det vært lurt av deg å konvertere til ren kode, som er up to date.

 

For å kommentere litt på utseende; så ville jeg ikke ha kjøpt en banner av deg. Siden er alt for mørk, og bærer litt sånn 98-preg. Sats på litt renere design, litt mer luftig, så bannerne dine kommer seg mer fram.

Endret av George Bush
Lenke til kommentar
Hva vil det si at det gir mer mening? Hvil Siden se/oppføre seg noe annerledes ved bruk av divisjoner kontra tabeller? Eller gir divisjoner mer mening i den forstand at de er lettere og programmere?

Siden vil oppføre seg annerledes, ja, men vi som sitter på grafiske nettlesere vil nok ikke merke store forskjellen, annet i en anelse kortere lastetid. Det er folk som sitter med screen-readers og tekstbaserte nettlesere som vil merke stor forskjell. Tenk deg en blind person som skal inn på siden din, og får opplest «tabellrad 1: bla bla bla, tabellrad 2: bla bla bla»...

 

Ser også at du ikke bruker kodene korrekt. En overskrift er da ingen paragraf? Så hvorfor har du da overskriftene inne i <p>, og ikke <h2> og <h3>? Headeren bør også plasseres i h1, selv om du har flash der. Menyen bør settes opp i liste, som du styler i CSS...

 

Altså er det litt å ta tak i, men du vil garantert nå et bredere publikum hvis du "vasker" koden din litt. Og hvis du lurer på noe, eller får problemer underveis, er det bare å komme hit og spørre, også skal vi hjelpe deg med det du lurer på :)

Lenke til kommentar
Det er folk som sitter med screen-readers og tekstbaserte nettlesere som vil merke stor forskjell. Tenk deg en blind person som skal inn på siden din, og får opplest «tabellrad 1: bla bla bla, tabellrad 2: bla bla bla»...

Men er denne siden bassert for blinde brukere?

 

Ja egentlig en helt grei design, men synes den må være litt mer fengende... det er haugevis av noober som driver med webdesign og du må prestere noe for å ikke bli lagt i den kategorien.

 

Dårlige bilder er alltid ett minus

Endret av tjcombo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...