Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Rart problem med tråløst nett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med med å finne en feil på nettverket mitt og begynner å gå litt tom for ideer .

Situasjonen hittil:

Har hatt tråløstnett i 3 år uten store problemer , men nå har det dukket opp noe som gjør at jeg ikke får brukt mitt nett lenger. Jeg bor i blokk med ca 4-5 andre nettverk som man kan få opp litt ettersom hvor man er i leil.

Plutselig for en mnd siden kom jeg ikke inn på routeren min lenger (topcom skyracer) jeg fikk den opp med bra signal , men fikk ikke koblet til tråløst kun med kabel.

Etter å ha prøvd alle firmware som var til denne og mye feilsøk bestilte jeg meg en ny Asus wl500 delux fra komplett.

Samme problem !!

Har prøvd nytt software og ny driver til det innebygde wlan kortet fra intel (220bg) uten noe forbedring

Har også en ipaq med wlan som har det samme problemet

Prøvd å slå av alle ting som har tråløs overføring i leil , men ingen forskjel

Noen tips ? Noen som har hat eller hørt om lign ?

Takker for alle innleg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du aktivert kryptering? I så fall, har du prøvd å deaktivere krypteringen for å se om det gjør noen forskjell?

Grunnen til at jeg spør er at jeg selv en stund kun klarte å koble til uten kryptering og jeg fattet ikke hvorfor, men det er løst nå.

Endret av somdene
Skrevet

Har prøvd forskjellige kanaler ,men har lagt den på 1 pga naboene ligger på 11 og 6

Kjører med helt åpen router , ingen form for filtrering eller koding

:hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...